شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ | کمپرسور کولر استوک ۲۰۶

۸ بازديد

معرفی کمپرسور کولر پژو ۲۰۶

کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ یکی از قطعات مهم در سیستم های خنک کننده خودرو ها است ، همانطور که میدانید کولر از جمله آپشن های کاربردی در هر خودرو است که اهمیت آن در فصول گرم سال آشکار میشود و موجب خنک کردن و کاهش دمای داخل خودرو میشود و علاوه بر آن میتواند رطوبت محیط را کاهش داده و موجب تهویه هوا شود.

سیستم کولر در خودرو های پژو ۲۰۶ کولر گازی است که وجود کمپرسور کولر برای به گردش درآوردن گاز خنک کننده در خودرو لازم و ضروری است.

 

کارکرد کمپرسور کولر در پژو ۲۰۶

کمپرسور‌ پژو ۲۰۶ یک متراکم کننده فیزیکی است که از یک یا چند سیلندر و پیستون تشکیل شده و وظیفه آن این است که هوا را از داخل موتور گرفته و از طریق سوپاپ‌، به داخل سیلندر میفرستد. در این مرحله، سرمای ایجاد شده از طریق لوله‌ها به اوپراتور رسیده و به وسیله فن، وارد کابین خودرو می‌شود.

کمپرسور کولر در پژو ۲۰۶ باعث می شود گاز خنک کننده را از اوپراتور به کندانسور بیاورد و دوباره پس از طی مسیر به اوپراتور باز گرداند. این تغییر عموماً باعث افزایش دمای سیال می‌شود که با استفاده از این گاز داغ، و طی کردن چند فرایند دمای محیط را کاهش می‌دهد.

کمپرسور های ‌کولر در پژو ۲۰۶ ممکن است بنا به دلایلی از جمله خراب و معیوب بودن کلاچ، فرسوده شدن باتری خودرو، وجود فاصله میان پولی و کلاچ، خراب بودن ترموستات ماشین و خراب بودن رله کمپرسور خراب شوند و نیاز به تعویض داشته باشند.

اگر متوجه خراب بودن و یا معیوب بودن کمپرسور در خودرو شدید لازم است که در اولین فرصت آن را تعمیر و یا تعویض کنید برای خرید کمپرسور پژو ۲۰۶ میتوانید انواع کمپرسور های نو و یا استوک را خریداری نمایید.

از جمله علائمی که نشان دهنده خرابی کمپرسور ‌کولر پژو ۲۰۶ است میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

تولید سرو صدای زیاد

نشت گاز مبرد

انتشار بوی نامطبوع از کولر

 

کمپرسور‌ کولر دست دوم پژو ۲۰۶

اگر کمپرسور ‌کولر پژو ‌۲۰۶ خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد ۲ راه پیش روی شما قرار دارد میتوانید انواع کمپرسور های نو و یا استوک و دسته دوم را از بازار لوازم یدکی خودرو خریداری کرده و بر روی خودرو نصب نمایید.

خرید کمپرسور های دست دوم از نظر هزینه ای به صرفه تر بوده و میتوانید با صرف هزینه کمتر صاحب یک کمپرسور کار راه انداز شوید.

اما نکته ای که در مورد خرید کمپرسور های دست دوم و استوک باید به آن توجه داشته باشید این است که از یک فروشگاه معتبر و باسابقه خرید کنید.

کمپرسور‌ کولر دست دوم پژو 206

کمپرسور‌ کولر دست دوم پژو ۲۰۶

خرید کمپرسور ‌کولر استوک پژو ۲۰۶

فروشگاه استوک دهنمکی انواع کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ را به صورت نو و دست دوم و استوک برای شما عزیزان فراهم کرده است و تمامی این قطعات زیر نظر کارشناسان خبره بررسی شده است تا صحت و سلامت آنها مورد تایید قرار گیرد.

بنابراین اگر برای خرید کمپرسور پژو ۲۰۶ به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید میتوانید با خیال راحت و به صورت اینترنتی از فروشگاه استوک دهنمکی خرید نمایید.

کمپرسور کولر ال ۹۰ | کمپرسور کولر استوک ال ۹۰

۷ بازديد
معرفی کمپرسور کولر ال ۹۰
کمپرسور کولر ال ۹۰ یکی از قطعات مهم در سیستم های خنک کننده خودرو ها است ، همانطور که میدانید کولر از جمله آپشن های کاربردی در هر خودرو است که اهمیت آن در فصول گرم سال آشکار میشود و موجب خنک کردن و کاهش دمای داخل خودرو میشود و علاوه بر آن میتواند رطوبت محیط را کاهش داده و موجب تهویه هوا شود.
سیستم کولر در خودرو های کمپرسور کولر ال ۹۰ کولر گازی است که وجود کمپرسور کولر برای به گردش درآوردن گاز خنک کننده در خودرو لازم و ضروری است.
 
کارکرد کمپرسور ‌کولر ‌در ال ۹۰
کمپرسور‌ ال ۹۰ یک متراکم کننده فیزیکی است که از یک یا چند سیلندر و پیستون تشکیل شده و وظیفه آن این است که هوا را از داخل موتور گرفته و از طریق سوپاپ‌، به داخل سیلندر میفرستد. در این مرحله، سرمای ایجاد شده از طریق لوله‌ها به اوپراتور رسیده و به وسیله فن، وارد کابین خودرو می‌شود.
کمپرسور ‌کولر در ال ۹۰ باعث می شود گاز خنک کننده را از اوپراتور به کندانسور بیاورد و دوباره پس از طی مسیر به اوپراتور باز گرداند. این تغییر عموماً باعث افزایش دمای سیال می‌شود که با استفاده از این گاز داغ، و طی کردن چند فرایند دمای محیط را کاهش می‌دهد.
کمپرسور های ‌کولر در ال ۹۰ ممکن است بنا به دلایلی از جمله خراب و معیوب بودن کلاچ، فرسوده شدن باتری خودرو، وجود فاصله میان پولی و کلاچ، خراب بودن ترموستات ماشین و خراب بودن رله کمپرسور خراب شوند و نیاز به تعویض داشته باشند.
اگر متوجه خراب بودن و یا معیوب بودن کمپرسور در خودرو شدید لازم است که در اولین فرصت آن را تعمیر و یا تعویض کنید برای خرید کمپرسور ال ۹۰ میتوانید انواع کمپرسور های نو و یا استوک را خریداری نمایید.
از جمله علائمی که نشان دهنده خرابی کمپرسور ‌کولر ال ۹۰ است میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
تولید سرو صدای زیاد
نشت گاز مبرد
انتشار بوی نامطبوع از کولر
 
کمپرسور‌ کولر دست دوم ال ۹۰
اگر کمپرسور ‌کولر ال ۹۰ خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد ۲ راه پیش روی شما قرار دارد میتوانید انواع کمپرسور های نو و یا استوک و دسته دوم را از بازار لوازم یدکی خودرو خریداری کرده و بر روی خودرو نصب نمایید.
خرید کمپرسور های دست دوم از نظر هزینه ای به صرفه تر بوده و میتوانید با صرف هزینه کمتر صاحب یک کمپرسور کار راه انداز شوید.
اما نکته ای که در مورد خرید کمپرسور های دست دوم و استوک باید به آن توجه داشته باشید این است که از یک فروشگاه معتبر و باسابقه خرید کنید.
کمپرسور‌ کولر دست دوم ال 90
کمپرسور‌ کولر دست دوم ال ۹۰
خرید کمپرسور ‌کولر استوک ال ۹۰
فروشگاه استوک دهنمکی انواع کمپرسور کولر ال ۹۰ را به صورت نو و دست دوم و استوک برای شما عزیزان فراهم کرده است و تمامی این قطعات زیر نظر کارشناسان خبره بررسی شده است تا صحت و سلامت آنها مورد تایید قرار گیرد.
بنابراین اگر برای خرید کمپرسور ال ۹۰ به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید میتوانید با خیال راحت و به صورت اینترنتی از فروشگاه استوک دهنمکی خرید نمایید.

تخت پوست و زیبایی

۹ بازديد

تخت پوست و زیبایی یکی از انواع تخت آرایشگاهی است که در کلینیک های پزشکی و زیبایی به چشم می خورد. این تخت دارای کاربری آسان می باشد.این موضوع باعث تسلط بیشتر متخصصین زیبایی و آرایشگران در حین کار می شود. هم چنین عدم احساس خستگی برای بیماران و مشتریان سالن های زیبایی را به دنبال خواهد داشت.

کاربرد تخت های پوست و زیبایی

تخت پوست و زیبایی در کلینیک های پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

این تخت ها دارای ظاهری ساده و هارمونی پیشرفته و مدرن هستند.

هم در زمینه ی پوست و زیبایی و هم در موارد درمانی کاربرد های فراوانی دارند.

این دستگاه با توجه به اصول ارگونومی ،به دست مهندسان پزشکی ساخته شده است.

تخت های پوست و زیبایی، علی رغم ظاهر زیبا و شکیل، از استحکام بالایی برخوردار هستند.

این تخت ها مناسب جراحی های سرپایی، عمومی و هم چنین بسیاری از خدمات درمانی و زیبایی دیگر می باشند.

از تخت های پوست و زیبایی به طور عمده برای ارائه خدماتی همچون اپیلاسیون، لیزر مو، مانیکور، کاشت مو و پدیکور استفاده می شود.

به دلیل قرارگیری طولانی مدت بیماران بر روی این تخت، باید علاوه بر امکانات مناسب و مطلوب، از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد.

نکته ی حائز اهمیت این است که این تخت ها دارای پشتی ثابت هستند. علاوه بر این، ارتفاع آن برای افراد قد بلند تا حدود 95 سانتی متر قابل تنظیم است.

انواع تخت های پوست و زیبایی:

تخت های پوست و زیبایی مکانیکی:

تنها تفاوت این نوع تخت با مدل برقی، اهرمی بودن آن است. برای تغییر حالت و ارتفاع، با جا به جایی اهرم ها به حالت مد نظر خود دست پیدا خواهید کرد.

استفاده از این نوع تخت در گذر زمان، موجب خستگی و احساس فرسایش برای شما می شود. اما از نظر قیمت از مدل برقی ارزان تر است.

تخت مکانیکی پوست و زیبایی دارای دو نوع جکی و ارتفاع ثابت می باشد.

تخت های پوست و زیبایی برقی:

با مصرف میزان کمی برق، سرعت کار خود را افزایش دهید. هم چنین در حین فعالیت،از عملکرد خود لذت بیشتری ببرید.

تخت پوست و زیبایی برقی ،قابلیت تنظیم بخش های مختلف نظیر تنظیم زاویه ی قسمت تکیه گاه، زاویه قرارگیری پا و هم چنین تنظیم ارتفاع را دارد.

هم چنین با تغییر حالت آن،می توانید در صورت نیاز به یک تخت مسطح تبدیل نمایید.

علاوه بر این با قرارگیری در زاویه 90 درجه ،به یک صندلی پزشکی تبدیل کنید. این قابلیت برای مراکز درمانی و یا زیبایی کوچک، بسیار مفید است.

پزشکان و متخصصان زیبایی، تنها با خرید این تخت و تغییر حالت آن، از تخت و صندلی معاینه ی مجزا،بی نیاز می گردند.

تنها با فشردن چند دکمه این کار ها را انجام دهید.تخت های برقی پوست و زیبایی در سه نوع دو موتوره،سه موتوره و چهار موتوره عرضه می شوند.

وجود موتور های بیشتر در تولید آن،امکانات بیشتری را برای شما و بیماران عزیز،فراهم می کند.

جنس روکش بدنه ی این تخت ها،عموما از جنس چرم مصنوعی PVC است.

ضمنا در رنگ های مختلفی نیز عرضه می گردد.وزن تخت های پوست و زیبایی بسته به نوع آن ها متفاوت است.

هم چنین تحمل وزن آن ها هم به نوع تخت انتخابی شما متغیر است.

در هنگام خرید تخت پوست و زیبایی به این موارد توجه کنید:

  • هنگام خرید تخت برقی،مشخصات موتور دستگاه را مطالعه کنید.

باید قدرت موتور توان تحمل بیماران سنگین وزن را داشته باشد.در غیر این صورت موتور آسیب کی بیند. فرایند کاری شما نیز،دچار اختلال می شود.

  • تحمل وزن بالایی داشته باشد.تا در هنگام استفاده از آن دچار آسیب و فرسایش نشود.

  • تخت برقی مورد نظر شما چند موتور دارد؟

هرچه تعداد موتور های دستگاه بیشتر باشد،از خدمات رسانی بیشتری در حین انجام کار بهره خواهید برد.

هم چنین سرعت آن نیز بالاتر می رود.قبل از اقدام برای خرید،به تعداد موتور ها و جهت آن توجه نمایید.

  • جنس فوم به کار رفته در تولید این تخت چیست؟

اگر فوم به کار رفته در تولید این تخت،سفت ومحکم و هم چنین با کیفیت باشد،دیرتر دچار تو رفتگی می شود.

در هنگام تست دستگاه،فوم را فشار دهید.اگر مدت زمان برگشت به حالت اولیه،طولانی باشد،از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

  • رویه تخت های پوست و زیبایی،از مواد محکمی همچون چرم تولید می شود.این موضوع باعث پاکیزه تر شدن هرچه بهتر تخت می گردد.

یکی از مواردی که در کلینیک های پزشکی و زیبایی اهمیت فراوان دارد،رعایت اصول بهداشتی است.

بعد از استفاده از تخت،آن را به خوبی پاکیزه و ضدعفونی کنید تا برای نفر بعدی آماده باشد.

  • اگر در هنگام خرید،به کیفیت چرم توجه نکنید،مدتی بعد از استفاده،چرم رویه ی آن دچار ترک خوردگی می شود.در نتیجه تخت حالت زیبا و بهداشتی خود را از دست می دهد.

  • استفاده بیش از حد از مواد ضدعفونی و شیمیایی،طول عمر رویه تخت را کاهش می دهد.

  • اگر بدنه و شاسی آن مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد. طول عمر بالایی نیز خواهد داشت.

  • تخت های پوست و زیبایی،به منظور خدمات مختلفی تولید می شوند.برای تهیه ی این محصول به نوع کارکرد آن توجه کنید.

  • یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه نمایید،طول و عرض و ارتفاع تخت است.

  • اگر موتورهای به کار رفته در تخت برقی،از جنس خوبی برخوردار باشند،سال های سال برای شما مانند روز اول کار خواهد کرد.

  • ابعاد تخت مورد نظر،باید با ابعاد سالن زیبایی تناسب داشته باشد.

اگر تخت پوست و زیبایی بیش از اندازه بزرگ باشد،دسترسی شما به بخش های مختلف محیط کار،مختل می شود.

اگر بیش از اندازه کوچک باشد،موجب ناراحتی و خستگی مشتری می گردد.

  • آینده نگر باشید.خرید یک محصول بی کیفیت ولی ارزان،موجب خرید دوباره و دوباره ی محصول مورد نظر می شود.

در نگاه اول با هزینه ی بسیار کم ،تخت مورد نظر خود را خریده اید.اما با از کار افتادن آن بعد از مدت کوتاهی،باید هزینه ای چندین باره بپردازید.

البته این به آن معنا نیست که به دنبال گران ترین ها باشید.شما به راحتی می توانید بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت ها خریداری کنید.

  • در هنگام خرید این تخت ها،حتما به اعتبار ضمانت نامه و گارانتی آن توجه فرمایید.

تخت ماساژ و اپیلاسیون

۸ بازديد

اهمیت ماساژدرمانی:

ماساژ درمانی، مالش و دست ورزی بافت های نرم بدن است.برای رهایی از استرس و صدمات حاد و مزمن کمک می کند.در ماساژ درمانی،پوست،عضلات، تاندون ها و رباط های بدن با استفاده از دست تحت فشار قرار می گیرند.در این هنگام بدن سرتونین را ترشح میکند که به دلیل وجود خاصیت ضد درد،موجب تسکین آن می شود.ماساژدرمانی به منظور افزایش جریان خون،کاهش خیز یا ادم،شل کردن عضلات،افزایش خون رسانی به اعصاب و…انجام می شود.ماساژدرمانی بر روی تخت ماساژور و اپیلاسیون، موجب افزایش کیفیت خواب و کاهش درد بیمار می شود.

ماساژ شما را از شر بیماری های روحی،جسمی و عاطفی نجات می دهد.این روش درمانی یکی از روش های پرطرفدار برای درمان دردهای کمری،گردن و سردردهای تنشی است.

ماساژدرمانی احساس خوشایندی به فرد می دهد.از این رو طرداران زیادی پیدا کرده است.

برخی به اشتباه این روش درمانی را مناسب هر دردی می دانند.به هیچ عنوان بدن مشورت پزشک، روش درمانی خود را تغییر ندهید.

انواع تخت های ماساژور و اپیلاسیون:

یکی دیگر از انواع تخت های آرایشگاهی،تخت ماساژور و اپیلاسیون است.این تخت ها به دوصورت چوبی و آلومینیومی قابل عرضه هستند.

به طور کلی،تخت های ماساژور و اپیلاسیون،شامل تخت های تاشو،ثابت و برقی هستند.

از این نوع تخت در مراکز زیبایی و یا مراکز ماساژدرمانی استفاده می شود.

تخت ماساژ و اپیلاسیون پرتابل (تاشو):

به دلیل قابلیت حمل و نقل،برای کسانی که ویزیت در منزل انجام می دهند،مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر فضای محیط کاری شما،کوچک است،بعد از استفاده از آن،به راحتی تخت را جمع کنید.

این محصول به دلیل قابلیت پرتابل،به شکل کیف در آمده و مناسب حمل است.

علاوه بر کاربری آسان این تخت،می توانید متناسب با نیاز های خود آن را تنظیم کنید.نگران استحکام و مقاومت آن نباشید.

این نوع تخت،از نظر هزینه نیز نسبت به دو مدل دیگر ارزان تر هستند.

تخت ماساژور و اپیلاسیون ثابت:

اگر به تازگی صاحب یکی از مراکز یا ماساژدرمانی شدید،تخت های ماساژ ثابت،یکی از محصولات مقرون به صرفه و ضروری برای ارائه خدمات به مشتری است.

در هنگام خرید این محصول،به جنس بدنه،نوع و ضخامت فوم،جنس رویه ،ابعاد،وزن و میزان تحمل وزن تخت ماساژ توجه کنید.

نکته ی مثبت این تخت نسبت به مدل تاشو،تحمل وزن دوبرابری آن است.هم چنین کیفیت و مقاومت بالاتری نسبت به تاشو دارد.تخت های ماساژور و اپیلاسیون در ابعاد مختلف عرضه می شوند.

تخت های باریک برای بسیاری از روش های ماساژدرمانی مناسب بوده و افراد بیشتری توانایی استفاده از آن را دارند.

تخت ماساژور و اپیلاسیون برقی:

اگر در هنگام کار،نیاز به تغییر ارتفاع داشته باشید،تخت های ماساژور و اپیلاسیون برقی،با صرف کمترین وقت،شما را به ایده آل تان نزدیک می کند.تنها با فشردن یک پدال،تخت را به اندازه ی مورد نیاز،بالا و یا پایین ببرید.

این تخت نسبت به دو مدل ثابت و تاشو،مقاوم تر است.هزینه ی آن کمی از دو مدل قبل بیشتر است اما قابلیت های بیشتری نسبت به آن ها دارد.

نکات مهم در هنگام خرید تخت های ماساژور و اپیلاسیون:

طول تخت ماساژور و اپیلاسیون:

طول یک تخت ماساژ مناسب،حداقل 180 سانتی متر و حداکثر 200 سانتی متر است.به دلیل وجود پشتی قابل تنظیم،در صورت نیاز،ابعاد آن را تغییر دهید.

اگر طول تخت متناسب با قد مشتری باشد،مشتری و درمانگر هردو احساس بهتر و راحت تری در حین انجام ماساژ خواهند داشت.اما عدم توجه به این نکته در هنگام خرید،موجب ایجاد خستگی و ناراحتی در هنگام ماساژمی شود.هم چنین عوارض طولانی مدتی نیز به دنبال خواهد داشت.

عرض تخت ماساژور و اپیلاسیون:

عرض یک تخت ماساژ استاندارد،بین 75 تا 80 سانتی متر است.با توجه به اینکه مشتری هایتان لاغر و یا چاق هستند،هرچه عرض تخت بیشتر باشد،بهتر است.

اما نکته ی حائز اهمیت این است که ابعاد تخت ماساژ مناسب محیط کار شما باشد.

ارتفاع تخت ماساژ و اپیلاسیون:

ارتفاع مناسب و استاندارد برای تخت های ماساژ،بین 60 تا 86 سانتی متر است که متناسب با نوع کار شما،متفاوت است.

در تولید تخت های ماساژور و اپیلاسیون،قابلیت تنظیم ازتفاع قرار وجود دارد.

وزن تخت ماساژور و اپیلاسیون:

قبل از بررسی این موضوع،باید با یک مفهوم مهم آشنا شویم؛ظرفیت وزنی به معنای کل وزنی است که یک تخت توان تحمل آن را دارد. در فیزیک، به این مفهوم، وزن کار نیز گفته می شود.

تخت های تاشو به طور میانگین ،وزنی حدود 12 تا 20 کیلوگرم را تحمل می کنند. اگر به طور مداوم ،درحال جابه جایی تخت هستید، به دنبال خرید تخت های 15 کیلوگرم و یا کمتر باشید.

علی رغم میانگین وزنی پایین، تحمل وزن بالایی دارند و به طور میانگین 180 تا 270 کیلوگرم را تحمل می کنند. ظرفیت وزنی فقط شامل وزن مشتری نیست و فشار وارده از سوی شما هم با آن جمع می شود.

فوم تخت ماساژور و اپیلاسیون:

هنگام خرید تخت ماساژور و اپیلاسیون، حتما فوم به کار رافته در آن را بررسی کنید. کیفیت فوم از دو جهت اهمیت دارد:

اول اینکه فوم با کیفیت دوام بیشتری داشته و تا چندین سال مثل روز اول برای شما کار می کند.

دوم اینکه بیمار و یا زیباجوی قرار گرفته بر روی تخت ،هنگام ماساژ و یا اپیلاسیون،دچار خستگی و درد نشود.

فوم های به کار رفته در این نوع تخت، انواع گوناگونی دارند. در بعضی از آنها از فوم های سخت و طبی و در بعضی دیگر از انواع نیمه سخت و یا معمولی استفاده شده است.

وجود فوم های طبی در ساخت تخت ماساژ و اپیلاسیون، کاربرد بیشتری دارد.هنگامی که ماساژور بدن شما را ماساژ می دهد،فوم سفت و طبی، آن فشار را به نحو صحیحی وارد بدن شما می کند.هم چنین علاوه بر تسکین درد،احساس شادابی و لذت نیز،خواهید داشت.

ضخامت فوم های به موجود در تولید این تخت،عموما 5 سانتی متر است.

روکش تخت ماساژور و اپیلاسیون:

در هنگام خرید،به روکش تخت ماساژور و اپیلاسیون توجه نمایید. عموما در تولید این روکش ها از چرم استفاده می شود.اکثر تخت های ماساژ از روکشی با چرم مصنوعی PVC استفاده می کنند.

این نوع چرم علاوه بر کیفیت بالا، از استحکام بالایی نیز برخوردار است.اما شاید برخی افراد در هنگام قرارگیری بر روی تخت، از این روکش رضایت کافی نداشته باشند.

بهترین نوع چرم برای روکش تخت های ماساژ و اپیلاسیون، چرم های طبیعی یا چرم های شبه طبیعی PU(پی یو) می باشد.

اما این چرم هم علاوه بر احساس خوشایندی که به افراد وارد می کند، دوام کمتری نسبت به PVC دارد.

مخزن کویلی

۹ بازديد

یکی دیگر از انواع آب گرم کن هایی که به منظور تولید آب گرم مصرفی مورد استفاده قرار می گیرند،منبع کویل دار یا مخزن کویلی می باشد. این منبع از کویل های مسی تشکیل شده است. در ادامه به معرفی کامل و شرح معایب و مزایا و اجزای تشکیل دهنده ی این منابع، بیشتر می پردازیم.

منبع کویل دار یا کویلی چیست؟

به منظور تولید آب گرم مصرفی برای ساختمان های مسکونی و یا صنعتی و هر مجموعه ای که برای انجام فرایند کاری خود، به آب گرم نیاز دارد، می تواند از مخازن کویل دار استفاده نماید. البته روش های دیگری هم برای تامین آب گرم وجود دارد. به طور مثال مخزن دو جداره نیز یکی از این آب گرم کن ها هستند.

اجزا تشکیل دهنده ی مخزن کویلی

  1. مخزن
  2. پایه
  3. جداکننده
  4. کویل
  5. بوشن

هم چنین علاوه بر موارد بالا، منبع کویلی به شیرآلات و اتصالات، تله بخار، پمپ آب، شیر یک طرفه، لوله، پمپ برگشت، سختی گیر آب و صافی، برای استفاده از این منابع و دسترسی ساکنین به آب گرم مصرفی، نیاز است.

اجزای تشکیل دهنده ی منبع کویل دار یا منبع کویلیاجزای تشکیل دهنده منبع کویل دار یا منبع کویلی

مزایای منبع کویلی

  • تولید آب گرم با سرعت بالایی اتفاق می افتد.
  • بازده بالایی دارد.
  • دارای طول عمر بالایی است.
  • قابلیت تولید در ظرفیت های بالا
  • نصب و یا تعویض دستگاه، به سهولت و آسانی اتفاق می افتد.
  • این مخزن فاقد منفذ می باشد و درنتیجه سطح رسوب گیری پایینی دارد.
  • به راحتی قابل شستشو است.
  • نسبت به آب گرم کن های دیگر، حرارت بیش تری را منتقل می کند.
  • برخلاف مخازن دو جداره، منبع های کویل دار یا کویلی، تک جداره هستند و تعمیر آن ها از این جهت آسان تر می باشد.
  • به دلیل وجود لوله های مسی، افت حرارتی کمی دارند.
  • اگر یکی از کویل های این دستگاه، دچار مشکل شود، کویل های دیگر آب گرم را تولید می کنند و سیستم به طور کلی قطع نمی شود.

معایب منبع کویلی

  • در فصل های گرم سال مانند فصل تابستان، به پمپ گردشی نیاز دارد.
  • به دلیل ابعاد بزرگ آن، فضای زیادی از موتورخانه را اشغال می کند.
  • نیاز به عایق بندی دارد.
  • انرژی زیادی را مصرف می کند.
  • منبع های کویل دار یا کویلی، به دلیل وجود کویل های مسی، قیمت بالاتری نسبت به مخزن دوجداره دارد.
  • کویل های منبع های کویل دار، از جنس مس هستند. به راحتی املاح آب بر روی آن ها رسوب می کند و نیازمند به پاکسازی و هم چنین اسید شویی هستند. این نکته را مدنظر داشت باشید که اگر بیش از دو بار نیاز به اسیدشویی داشته باشند، کویل ها باید تعویض گردند.

شباهت مخزن کویلی با مخزن دو جداره

هردو این منابع، کویلی و دو جداره، به منظور تولید آب گرم بهداشتی برای مصارف گوناگون استفاده می شوند. نحوه عملکرد هر دو منبع نیز به این صورت است که آب گرم دیگ بخار (بویلر) وارد منبع دوجداره و یا کویل دار می شود و با آب شهری که عمدتا سرد است، تبادل حرارت و انرژی گرمایی را انجام می دهند. در نتیجه این فرایندها، آب هر دوی آن ها نیز گرم خواهد شد.

تفاوت مخزن کویل دار با مخزن دو جداره

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو دستگاه این است که، مخزن دو جداره دارای دو محفظه تو در تو است که از طریق جوش کاری، به هم متصل شده اند. آب گرم دیگ بخار در جدار خارجی و آب سرد شهری در جدار داخلی جریان دارد، از اختلاف دما وحرارت آن دو، آب گرم در جدار داخلی تولید می شود. اما منبع کویل دار دارای دو محفظه استوانه ای شکل نیست. تنها دارای یک منبع می باشد و آب گرم نیز از طرق کویل های موجود در آن، تولید می شود. در واقع تبادل حرارت و انرژی گرمایی از طریق کویل ها صورت می گیرد.

بازده و یا راندمان حرارتی منبع کویل دار بیشتر از مخزن دوجداره است. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که هر دو این منابع، تا ظرفیت 600 لیتر، بازده یکسانی دارند. اما هر چه در ظرفیت های بالاتر تولید شوند، راندمان مخزن دوجداره کاهش و منبع کویلی افزایش می یابد. پس نتیجه می گیریم که منبع کویل دار در ظرفیت های بالا بسیار به صرفه تر است. هم چنین در مصرف سوخت و انرژی نیز صرفه جویی می شود.

نکات مهم در مورد منبع کویلی:

  • منبع های کویل دار نیز مانند مخزن دوجداره، باید دارای شیر اطمینان و شیر تخلیه باشند. هم چنین وجود شیرهای رفت و برگشت نیز بسیار ضروری است. نکته حائز اهمیت این است که شیر اطمینان دارای دمای حداکثر 95 الی 99 درجه سانتی گراد باشد.
  • لوله آب سرد در پایین منبع کویلی و لوله آب گرم در بالای منبع قرار می گیرد.
  • برای انتخاب ظرفیت مناسب باید میزان مصرف آب گرم و هم چنین میزان فضای موتورخانه و یا شوفاژخانه را محاسبه کنید.
  • اگر به ظرفیتی بالاتر از 1000 لیتر نیاز دارید، منبع کویل دار را جایگزین مخزن دوجداره نمایید.
  • برای عملکرد عالی و راندمان حرارتی بالا، اصولی عایق بندی کنید.
  • به ازای هر واحد، ظرفیت منبع کویلی، 150 لیتر است.
  • نصب آن توسط افراد ماهر صورت گیرد و تراز باشد.
  • پمپ سیرکولاتور جداگانه ای برای منبع کویل دار در نظر بگیرید.

از مخزن کویلی در چه مکان هایی استفاده می شود؟

این این منابع در مجتمع های مسکونی، تجاری، ادارات، کارخانه ها و کارگاه ها، مدارس، هتل ها و بیمارستان ها، استخر ها و بسیاری از مکان های دیگر مورد استفاد قرار می گیرد.

سخن پایانی

اگر فضای کوچکی دارید و یا به آب گرم کمی نیاز دارید، منبع های کویل دار مناسب نیستند و هزینه های زیادی از نظر سرویس دستگاه خواهید داشت. در این موارد از مخازن دوجداره استفاده نمایید.

اما اگر در مکانی با وسعت زیاد هستید و به آب گرم زیاد، نیاز دارید، با توجه به نکات گفته شده، منبع کویلی انتخاب مناسب تری است.

اگر اطلاعات کافی در زمینه ی مخازن ندارید، بهتر است با افراد ماهر در این زمینه مشورت نمایید. هم چنین می توانید با مشاوران و متخصصان شرکت آذران مخزن نیز در ارتباط باشید.

مخزن دوجداره

۸ بازديد

مخزن دوجداره یکی از اجزای اصلی موتورخانه هاست که به منظور تولید آب گرم مصرفی استفاده می شود. نحوه ی عملکرد این دستگاه، بر اساس انتقال حرارت بین سطح جداره مخزن و آب می باشد. مخزن دوجداره، یک مبدل حرارتی غیر مستقیم است. زیرا آب بدون دخالت مستقیم با شعله، گرم می شود. وظیفه ی مخزن دو جداره تامین آب گرم مورد نیاز برای مصارف گوناگون است.

با اینکه انتقال دمای آب گرم به آب سرد، آب گرم مطلوب و مورد نیاز شما را تامین می کند.اما در حین این انتقال مقداری اتلاف دما اتفاق می افتد. در نتیجه بازده حرارت این دستگاه تقریبا 95 درصد است.

یکی از مزایای مهم مخزن دوجداره این است که مقدار زیادی آب در مدت زمان کوتاهی گرم می شود. برای گرم کردن این مقدار آب ،با وجود مخزن دوجداره، نیازی به پمپ سیرکولاتور نیست.

مخزن دوجداره دارای انواع گوناگونی است و در ابعاد و اندازه های مختلف عرضه می شود. با توجه به اندازه ی مورد نیاز برای مصرف ساختمان می توانید خریداری نمایید. ضمنا برای ساخت این محصول، تمام نکات ایمنی و استاندارد های لازم، به درستی رعایت شده اند تا از نشت و ترکیدگی اجتناب کند.

نحوه ی کارکرد مخزن دوجداره

این مخزن ها از دو عدسی محدب و دو محفظه ی استوانه ای تو در تو با ابعاد و ضخامت های مختلف تشکیل شده اند.در استوانه ی کوچک آب سرد و در استوانه ی بزرگ،آب گرم جریان دارد. از اختلاف دما و حرارت این دو استوانه، آب گرم مصرفی تامین می شود. سپس بعد از این انتقال،آب گرم استوانه ی خارجی مجدد به دیگ بخار، بر می گردد.

نحوه ی عملکرد مخزن دوجداره

ظرفیت مخزن دوجداره

برای خرید مخزن های دوجداره باید ظرفیت مورد نیاز ساختمان خود را بدانید. برای محاسبه ی ظرفیت مخزن باید تعداد واحد ها، نوع کاربری آن، ضریب تقاضا و هم چنین ضریب همزمانی مصرف هر واحد را بدانید.عموما برای هر یک از واحد های یک مجتمع، باید 100 الی 200 لیتر ظرفیت در نظر گرفت. مخزن های دو جداره در ظرفیت های گوناگون از 200 لیتر تا 2000 لیتر عرضه می شود. مخزن های 300 الی 2000 لیتری رایج ترین نوع منبع ها هستند و مناسب ساختمان هایی با حداکثر 20 واحد می باشد کهاین واحد ها هر کدام مساحت بین 80 تا 100 متر دارند. در ظرفیت های بالاتر از این مقدار، ممکن است ضخامت ورقه های جدار داخلی و خارجی و هم چنین قطر استوانه ها، از حد مجاز فراتر رود. در نتیجه آب به خوبی گرم نمی شود.

جنس مخزن دوجداره

این مخزن ها از جنس آهن گالوانیزه ی گرم است تا هم هنگام جوشکاری نتیجه ی بهتری داشته باشد، هم اینکه قسمت گالوانیزه روی منبع از بین نرود.

جدار اول از ورقه های 4 و 5 و 6 میلی متری ساخته شده است.هم چنین به دلیل فشار بیشتر در جدار اول،ضخامت آن بیشتر از جدار دوم است.

مخزن های دوجداره از ورق گالوانیزه فولادی تشکیل شده اند.ورق های گالوانیزه از زنگ زدگی و خردگی در برابر عوامل محیطی جلوگیری می کنند.پوسیدگی و زنگ زدگی منبع ،هم باعث آلودگی، تغییر رنگ و کاهش کیفیت آب مصرفی می شود.

جنس مخزن دوجداره

مخزن دو جداره از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

شیر هواگیری

شیر هواگیری بر روی مسیر ورودی آب گرم به دیواره ی مخزن دو جداره نصب می شود. همان طور که از نامش پیداست، وظیفه ی هواگیری را بر عهده دارد. این وسیله دارای دو نوع دستی و خودکار است.

شیر اطمینان

وظیفه ی شیر اطمینان در مخزن دوجداره، جهت جلوگیری از انفجار مخزن می باشد. فرآیند کار این شیر به این صورت است که زمانی که دما و فشار آب، به دیواره های مخزن، فشار می آورد، ممکن است بسیار خطر آفرین باشد، شیرهای اطمینان موجود در منبع، این فشار را کاهش می دهند.

مجرای رفت آب گرم مصرفی

این مجرا وظیفه ی هدایت و انتقال آب گرم مصرفی واحد های ساختمان را بر عهده دارد. این مسیر در قسمت فوقانی مخزن دوجداره قرار گرفته است.

مجرای ورود آب سرد

مجرا ورود آب سرد به داخل مخزن دو جداره، در قسمت پایین مخزن قرار دارد. هم چنین این انشعاب دارا یک شیر فلکه و یک شیر یک طرفه می باشد

مجرای ورود آب گرم

از طریق این مجرا، آب گرم وارد بخش تبادل حرارت و دما می شود و بعد از انجام این تبالات، از طریق مجرای برگشت آب، به سمت دیگ بخار (بویلر) بر می گردد. این مجرا هم در قسمت فوقانی مخزن قرار دارد.

مجرا برگشت آب گرم

این مجرا از طریق محفظه ی خارجی مخزن دو جداره به داخل دیگ بخار ایجاد شده و در ناحیه ی فوقانی مخزن قرار گرفته است.

شیر فلکه و شیر یک طرفه

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ابزار برای یک مخزن دوجداره استاندارد، وجود شیر فلکه و شیر یک طرفه است. شیرفلکه به منظور باز و یا بستن آب می باشد که در مواقع ضروری بسیار کاربردی است. شیر یک طرفه هم برای جلوگیری از ورود آب به داخل لوله ها می باشد.

مجرای تخلیه

این مجرا ظاهری شبیه شیر سماور دارد و در قسمت زیرین مخزن دوجداره قرار دارد.

نکات مهم در مورد مخزن های دوجداره

  • به جای استفاده از یک مخزن، از دو مخزن استفاده کنید. اگر یکی از مخزن ها دچار آسیب و مشکل شد،مخزن بعدی گرمایش مورد نیاز شما را تولید کند.
  • حتما از شیر اطمینان برای مخزن دوجداره ی خود استفاده نمایید.شیر اطمینان از انفجار و اتفاقات ناگهانی جلوگیری می کند.
  • شیر یک طرفه از بازگشت آب به داخل لوله ها جلوگیری می کند.
  • دستگاه سختی گیر آب،طول عمر مخزن دوجداره را افزایش می دهد.
  • پوسیدگی و آسیب دیدگی مخزن به ضخامتی که انتخاب کردید بستگی دارد. برای مخزن های دوجداره ی 2000 لیتری، معمولا ضخامت به اندازه ی 3 میلی متر برای جدار بیرونی و همچنین ضخامت های 5 و 6 میلی متر برای جدار داخلی در نظر می گیرند که بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است.
  • قطر و ابعاد آن متناسب ابعاد موتورخانه یاشد.به طوری که از درب موتورخانه عبور کند.
  • برای رفع نشتی و عایق کاری مخازن،لوله ها و اتصالات،می توانید از خمیر اپوکسی استفاده نمایید.

در آخر

جهت اطلاع از قیمت و شرایط خرید محصولات و گرفتن هر گونه مشاوره و راهنمایی با کارشناسان گروه صنعتی آذران مخزن در ارتباط باشید.