شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

چند دلیل برای خرید برلیانس h320

۴ بازديد

 چند دلیل برای خرید برلیانس h320

اخیراً خودروی برلیانس h320 را در خیابان زیاد مشاهده کرده‌ اید. این خودرو یک هاچ بک شهری و جمع‌ و جور محسوب می‌ شود که با توجه به طراحی زیبا و امکانات رفاهی عالی که در اختیار سرنشینان قرار می‌ دهد، توانسته نظر بسیاری از رانندگان را جلب نماید. در ادامه همراه ما باشید تا چند دلیل برای خرید برلیانس H320 را به شما بگوییم.

در مورد خودرو چینی برلیانس h320 بیشتر بدانید

در این دهه گذشته شاهد گسترش بسیار زیاد فروش خودروهای چینی در کشورمان هستیم. همین امر باعث شده‌ است که بیش‌ از پیش برندهای خودروسازی مطرحی چون بی‌ ام‌ و، پورشه، تویوتا و غیره با برندهای چینی همکاری داشته باشند. در این‌ بین کمپانی برلیانس که به‌ تازگی فعالیت می‌ کند با شرکت‌ های قدرتمند اروپایی عقد قرارداد کرده و در حال پیشرفت روز افزون است. خودروسازی برلیانس اتو تا به‌ حال ۲۶ سال از سابقه‌ فعالیتش می‌ گذرد و توانسته با برنامه‌ ریزی‌ های صحیح و سیاست‌ های آینده نگرانه یکی از خودروسازان موفق در چین باشد. محصولات کمپانی برلیانس چینی چند سالی است که توسط نمایندگی پارس خودرو در کشور ما عرضه می‌ شود و با استقبال بسیاری از هموطنان رو به‌ رو شده‌ است. به‌ همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی برلیانس H320 بپردازیم و هر آن‌ چه لازم است شما پیش‌ از خرید بدانید را بررسی کنیم.

چند دلیل برای خرید برلیانس h320

برلیانس h320

طراحی ظاهری

برلیانس h320 یک هاچبک شهری و کوچک با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۱۷۵۸، ۱۴۶۰ ،۴۲۱۰ میلی‌ متر بوده که در سگمنت C قرار خواهد گرفت. طبق ادعای شرکت سازنده موسسه طراحی پینین فارینا طراحی این هاچبک زیبا را انجام داده است. در یک نگاه کلی ظاهر این خودرو بسیار جوان پسند و اسپرت است و همین مسئله باعث فروش بیشتر آن نسبت‌ به سایر خودروهای چینی شده‌ است. اگر به نمای جلویی این خودرو نگاه کنید، خطوط تند روی کاپوت را مشاهده می‌ کنید که با طراحی جسورانه چراغ‌ ها و سپرها هماهنگی کامل دارد و این مسئله موجب جذابیت بیشتر این هاچ بک شده‌ است. همچنین در نمای جانبی گلگیرهای حجیم و رینگ‌ های ۱۵ اینچی را مشاهده می‌ کنید که برای خودنمایی بیشتر خودرو به کار رفته‌ اند. نمای پشتی برلیانس H320 از نظر ظاهری زیباترین قسمت طراحی محسوب می‌ شود. در کل برلیانس H320 تا حدودی شبیه به خودروی بی‌ ام‌ و بوده و از آن تقلید شده‌ است.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

فضای داخلی برلیانس h320 بسیار جذاب بوده که فرمان چرمی، صندلی‌ های راحت چرمی و طراحی ساده زیبایی آن را چندین برابر کرده‌ است. با این‌ که داشبورد این هاچ بک از پلاستیک خشک ساخته‌ شده ولی از نظر طراحی و زیبایی رتبه قابل قبولی را دریافت می‌ کند. به‌ همین خاطر جنس بد مواد اولیه فراموش خواهد شد. یک سیستم مولتی مدیای بسیار شیک در بخش مرکزی داشبورد قرار دارد که به کمک آن می‌ توانید ترانه‌ های دلخواه خود را با کیفیت بسیار بالا گوش کنید و از رانندگی لذت ببرید. همچنین طرز قرارگیری ستون‌ های A و زاویه شیشه جلو به طوری است که به راننده دید و تسلط بسیار خوبی می‌ دهد. به‌ طور کلی باید بگوییم شرکت برلیانس در طراحی این خودرو بسیار خوب عمل کرده است.

 

در این خودروی هاچ بک امکانات رفاهی بسیار خوب و مناسبی در نظر گرفته شده‌ است که برخی از آن‌ ها عبارت‌ اند از:

  • کروز کنترل
  • سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی
  • سانروف برقی
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ های جلو
  • تنظیم ۸ جهت صندلی راننده
  • تنظیم نور صفحه کیلومتر
  • سیستم مولتی مدیا
  • ۲ عدد توییتر و ۴ عدد بلندگوچند دلیل برای خرید برلیانس h320

    طراحی ظاهری برلیانس h320

مشخصات فنی و مصرف سوخت برلیانس h320

برلیانس h320 در بخش فنی مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۱۴۹۸ سی‌ سی است که توان خروجی ۱۰۳ اسب‌ بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌ متر گشتاور را دارا می باشد. قطعا باورش برای کسانی که تا به حال تجربه رانندگی با این خودرو را نداشته‌ اند سخت است که بدانند پیشرانه کم‌ رمق یکی از بزرگ‌ ترین ضعف‌ های این خودرو به شمار می آید؛ که برعکس توان خروجی مناسبی که این پیشرانه دارد شتاب اولیه‌ به خاطر وزن زیاد کابین خودرو و نیز وجود گیربکس ۴ سرعته قدیمی (مدل‌ اتوماتیک) این خودرو در حدود ۱۳ ثانیه برای مدل‌ های دستی و حدود ۱۶ ثانیه برای مدل‌ های اتوماتیک خواهد بود. لازم به ذکر است که این شتاب در برخی موارد نظیر سربالایی‌ ها و شیب‌ های تند می‌ تواند شما را ناامید کند. البته این نکته را فراموش نکنید که در مدل‌ های دنده دستی این مشکل شدت کمتری دارد و اکثر رانندگان که با مدل های دستی کار کردند رضایت کامل دارند.

در آخر

در مطالب فوق سعی کردیم تمامی مواردی که برای خرید خودرو برلیانس H320 به آن نیاز دارید را بررسی کنیم. چنانچه در این زمینه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید می‌ توانید با کارشناسان مجموعه آسا یدک در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند. همچنین اگر دارنده خودروی برلیانس h320 هستید، می‌ توانید لوازم یدکی برلیانس خود را از طریق همین سایت با قیمت مناسب و کیفیت بالا تهیه کنید.

ترازوی بدون چاپگر محک

۵ بازديد

ترازوی بدون چاپگر محک

ترازوی بدون چاپگر محک از جمله محصولاتی ست که همیش مشتریان خاص خود را دارد، شرکت محک برای افزایش تنوع سبد محصولات خود انواع ترازوی محک از جمله ترازوی چاپگردار محک و ترازوی بدون چاپگر محک را ارائه می کند. ترازوی بدون چاپگر محک نسبت به ترازوهای پرینتر دار قیمت مقرون به صرفه تری دارند. ترازوی بدون چاپگر محک در ظرفیت های مختلف 15 کیلوگرم، 30 کیلوگرم، 35 کیلوگرم و 50 کیلوگرم موجود می باشد. اغلب افراد گمان می کنند ترازوی بدون چاپگر محک از هیچ امکاناتی برخورد نیست و ارزش خرید ندارد اما ترازوی بدون چاپگر محک تنها امکان ارائه رسید را ندارد از نظر حافظه،اتصالات و امکانات این نوع ترازو با ترازوی چاپگردار محک برابر است؛ حتی در یکسری از ترازوی بدون چاپگر محک امکان اتصال ترازو به پرینتر جانبی نیز وجود دارد که امکان کار با ترازو را راحت کرده است.

انواع ترازوی بدون چاپگر محک

ترازوی بدون چاپگر محک در دو مدل علمک دار  بدون علمک و همچنین نمایشگر با قیمت واحد 5 رقم و 6 رقم وجود دارد. مبتدی ترین ترازوی بدون چاپگر محک ترازوی مدل 9800 می باشد که در دو ظرفیت 15 کیلوگرم و 30 کیلوگرم ارائه می شود، این ترازوی بدون چاپگر محک نسبت به سایر ترازوها از ابعاد کوچکتری برخوردار است و از نظر قیمت پایین ترین قیمت را میان ترازوهای محک دارد.

ترازوی سری 11000 محک در دو ظرفیت 35 و 50 کیلوگرمی تولید می شدند که یکی از قدیمی ترین ترازوهای بدون چاپگر محک هستند این مدل از ترازوی محک توقف تولید شده و جای خود را به ترازوی بدون چاپگر محک مدل 15000 و 16000 داده است.

ترازوی سری 15000 محک دارای متنوع ترین ترازوی بدون چاپگر محک است. در این سری از ترازو محک دو مدل ترازوی علمک دار و بدون علمک ساخته شده است که با توجه به نیاز مشتری و میز کار فروشگاه می توان ترازوی دلخواه را انتخاب کرد. قیمت واخد در این سری از ترازوی بدون چاپگر محک 5 رقم و قیمت کل 6 رقم می باشد.

ترازوی سری 16000 محک از جدیدترین و پرفوش ترین ترازوی بدون چاپگر محک می باشد.این سری از محصولات محک جایگزین سری 15000 شده است چرا که با افزایش قیمت ها  اکر مشاغل نیاز به یک ترازو با قیمت واحد 6 رقم دارند. در سری 16000 محک ترازوی بدون چاپگر محک در دو ظرفیت 35 کیلوگرم و 50 کیلوگرم تولید شده است. قیمت واحد ترازوی محک سری 16000 تا 6 رقم و 7 رقم و قیمت کل تا 7 رقم و 8 رقم قابل مشاهده است. این ترازو از اتصالات کامل برخوردار است و امکان اتصال به پرینتر جانبی را نیز دارد.

ترازوی بدون چاپگر محک

علمک دار یا بدون علمک

قیمت کل قیمت واحد

ظرفیت (کیلوگرم)

مدل ترازو

بدون علمک

6 رقم 5 رقم 15-30

9800

علمک دار 6 رقم 5 رقم 35-50

11000

بدون علمک

6 رقم 5 رقم 35-50 15000B

علمک دار

6 رقم

5 رقم

35-50

15000A

علمک دار

7 رقم 6 رقم 35-50

16000

خرید ترازوی بدون چاپگر محک

از مهمترین سوالات در هنگام خرید ترازوی بدون چاپگر محک قیمت واحد، ظرفیت ترازو و امکان اتصال به پرینتر جانبی ست. جهت خرید ترازوی بدون چاپگر محک می توانید علاوه بر مراجعه ی حضوری در نمایندگی رسمی محک کالا به صورت تلفنی و یا از طریق درگاه سایت سفارش خود را ثبت نمایید.

قیمت ترازوی بدون چاپگر محک

همانطور که بالاتر گفته شد ترازوی فروشگاهی محک سری 9800 کمترین قیمت را در ترازوی بدون چاپگر محک دارد این ترازو دارای نمایشگر دو طرفه ال ای ست که وزن، قیمت واحد و قیمت کل را نشان می دهد. ترازوی سری 9800 محک ترازوی سیار ساخت ایرانی ست که نسبت به ترازوهای سیار چینی در بازار کیفیت بدنه و استراکچر و خدمات بسیار بهتری دارد.

ترازوی بدون چاپگر محک سری 15000 و 16000 از نظر قیمتی تفاوت چندانی ندارند و به دلیل امکانات پیشرفته و جدیدتر بودن و همچنین قیمت واحد 6 رقمی در ترازوهای سری 16000 انتخاب بهتری به عنوان ترازوی بدون چاپگر محک هستند. با توجه به نیاز بازار و همچنین بودجه افراد شرکت توزین توان سنجش (محک) انواع ترازوی بدون چاپگر محک را تولید کرده است که در این صفحه انواع آنها به همراه قیمت و مشخصات را به طور کامل قرارا داده ایم.

محک کالا نمایندگی رسمی محصولات محک قیمت ترازوی بدون چاپگر محک را طبق لیست قیمت کارخانه و بدون تغییر قیمت و با حذف واسطه به فروش می رساند. خدمات پس از فروش 10 ساله محصولات محک نشان دیگری از کیفیت بالای محصولات شرکت محک است.

درمان آرتروز گردن با اوزون تراپی

۶ بازديد

گردن درد یک بیماری شایع است که اغلب با درد در بازو نیز همراه می شود. این بیماری می تواند علل مختلفی داشته باشد. معمولا برای مقابله با درد گردن درمان ‌های دارویی و غیردارویی برای کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی استفاده می ‌شوند. در مورد درمان های جدید، اوزون (O3) می تواند یک گزینه درمانی موثر برای اختلالات اسکلتی عضلانی و سندرم های دردناکی باشد که بر عضلات، تاندون ها و مفاصل تأثیر می گذارند. در مقاله اوزون تراپی چیست؟ می توانید درباره این درمان بیشتربخوانید.

آرتریت باعث التهاب، گرما، سفتی و درد در مفاصل آسیب دیده (دست، مچ، آرنج، شانه، گردن، باسن، زانو، مچ پا یا ران پا) می شود. در حال حاضر یکی از موثرترین درمان ها با هدف رفع علایم،اوزون تراپی است که به کاهش درد و التهاب کمک می کند و همچنین سیستم ایمنی را تقویت می کند. درمان آرتروز گردن با اوزون درمانی عوارض جانبی ندارد و کیفیت زندگی بیمار را بهبود می بخشد.

چرا از اوزون تراپی استفاده کنیم؟

درمان آرتریت باید چند وجهی باشد. این بدین معنی است که باید از داروهایی برای کند کردن روند پیشرفت تخریب مفصل، تسکین درد و کاهش التهاب استفاده نمود. اگرچه آنها می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، اما به طور فزاینده ای در بهبودی تاثیر دارند و اگر بیماران از دستورالعمل های پزشک خود پیروی کنند، نباید عوارض جانبی ظاهر شوند.

یکی دیگر از درمان های مورد استفاده برای آرتروز استفاده از آتل یا سایر محصولات ارتوپدی برای بهبود فوری مشکل مفصل است. امروزه طیف گسترده ‌ای از کفی ‌ها برای آرتریت روماتوئید ارائه شده است.

فواید اوزون تراپی

اوزون درمانی تکنیکی است که بر اساس استفاده از غلظت اکسیژن و اوزون استفاد می شود. این ترکیب به سرعت در بدن حل می شود و با مولکول ها در تماس است و استرس اکسیداتیو حاد ایجاد می کند. این روش فواید زیادی دارد:

  • با افزایش ظرفیت انتقال اکسیژن، اکسیژن رسانی بافت را بهبود می بخشد.
  • اثر ضد پلاکتی دارد.
  • سیستم آنتی اکسیدانی بدن را بهبود می بخشد.
  • اثرات باکتری کش و ضد عفونی کننده
  • به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت ها و بیماری های خود ایمنی کمک می کند.

علاوه بر این فواید برای درمان استئوآرتریت، اوزون تراپی در بسیاری از موارد امکان کاهش مصرف دارو را فراهم می کند. ناگفته نماند که دوران بهبودی سریع تر می شود. با شروع روند بهبودی وضعیت ذهنی بیماران نیز بهبود می یابد و بیماران زودتر به فعالیت های روزمره خود باز می گردند. همچنین به دلیل اینکه اوزون درمانی شامل استفاده از دارو نمی شود، عوارض جانبی ندارد و با سایر داروها تداخل نیز ندارد.

همه این فواید توضیح می دهد که چرا اوزون درمانی به طور فزاینده ای برای درمان بیماری های خود ایمنی و آرتریت با التهاب مزمن استفاده می شود. در واقع از آن برای درمان سایر اختلالات مانند بیرون زدگی دیسک، کمردرد و گردن درد نیز استفاده می شود. این روش یک تکنیک سریع، موثر و بدون درد است و می توان آن را به صورت سرپایی استفاده کرد. این روش موارد منع مصرف بسیار کمی دارد و اگر توسط دکتر حاذق انجام شود عارضه ای ایجاد نمی کند.

درمان دیسک گردن با اوزون

هر فردی در دوره ای از زندگی خود دچار کمر درد یا گردن درد می شود که دلایل زیادی برای این دردها وجود دارد. سبک زندگی مدرن نقش عمده ای در افزایش بروز دیسک کمر و گردن دارد. نشستن نادرست برای مدت طولانی هنگام تماشای تلویزیون، گذراندن وقت در مقابل کامپیوتر، کار پشت میز می تواند منجر به دیسک کمر و گردن شود. پیشرفت تکنولوژی و سازگاری ما با زندگی مدرن حرکت ما را محدود می کند و زندگی بدون تحرک و ورزش یکی از مهم ترین علل دیسک کمر و گردن است. از طرفی استعداد ژنتیکی، استرس و حرکات معکوس نیز در این امر موثر است. اکثر دیسک های گردن را می توان با روش های غیر جراحی از جمله اوزون  درمان کرد.

چه زمانی از تزریق اوزون استفاده می شود؟

تزریق اوزون روش موثری است که در محیط اتاق عمل انجام می شود که در دیسک کمر و گردن به دفعات از آن استفاده می کنیم. این روش بر اساس تزریق گاز اوزون به داخل یا اطراف دیسک با کمک انژکتور است. گاز ارسالی حجم دیسک را کاهش می دهد و برای کاهش فشار روی اعصاب در نظر گرفته شده است. دیسک کمر و گردن باعث درد در ناحیه کمر، بازو و یا پا می شود. همچنین ممکن است باعث ضعف در بازو یا پا شود. دلیل این دردها این است که دیسک باعث سرکوب عصب می شود.

مخلوط اوزون اکسیژن بر روی رباط هایی که دیسک را در کنار هم نگه می دارند عمل می کند و به کاهش درد دیسک کمک می کند. جریان خون و اکسیژن روند بهبودی را افزایش می دهد. درمان اوزون در دیسک های پیشرفته موثر نیست و نیاز به جراحی می باشد.

درمان با اوزون برای دیسک گردن مزایای زیر را نسبت به سایر روش ها دارد:

  • روشی غیر جراحی است.
  • زمان کوتاهی خواهد برد.
  • بدون درد
  • ارزان تر از جراحی است.
  • نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.
  • پس از عمل می توان زودتر به زندگی عادی برگشت.

به خصوص در افراد مسن، درد مفصل زانو، مفصل ران و شانه، تورم و درد ممکن است با درمان اوزون به پایان برسد. این شکایات ناشی از کلسیفیکاسیون است. در این درمان گاز اوزون وارد مفصل می شود.

درمان بیماری فیبرومیالژیا

نقش درمان اوزون در فیبرومیالژیا مهم است. در بیماری فیبرومیالژیا به نام روماتیسم بافتی، از روش تزریق مخلوط خون و اوزون استفاده می شود. درد مفاصل کوچک ناشی از روماتیسم مفصلی را نیز می توان با اوزون تراپی تسکین داد.

یکی دیگر از بیماری های دردناک که در آن درمان اوزون استفاده می شود دیابت است. زخم های ناشی از دیابت با این روش درمان می شوند. زخم های ناشی از اختلالات گردش خون با اوزون درمانی بهبود می یابند. اوزون میزان اکسیژن را در ناحیه زخم افزایش می دهد و بافت ها و سلول ها را بازسازی می کند. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن با تنظیم اختلالات گردش خون تقویت و ترمیم می شود.

درد فقط ناشی از بیماری نیست. استرس، کار سخت یا کهولت سن نیز می تواند باعث درد در بدن، خستگی جسمی و روحی شود. با اوزون تراپی درد گردن تسکین می یابد و کیفیت زندگی افراد افزایش می یابد، انرژی تامین می شود، از افسردگی پیشگیری می شود و کیفیت خواب حفظ می شود.

دیسک گردن چیست؟

همانطور که گفته شد دیسک گردن به علل گوناگونی بروز می کند. از جمله این دلایل می توان به ضعیف بودن عضلات گردن به صورت ژنتیکی، ساعت های طولانی پشت میز نشستن و کار با رایانه و گوشی همراه و عدم ورزش مرتب در زندگی باعث بروز دیسک گردن می شود.

در بدن انسان نقش مهمی توسط دیسک ها ایفا می شود. دیسک ها در برابر نیروهایی که هنگام حرکت بر روی بدن اعمال می شوند مقاومت می کنند. همچنین در هنگام ایستادن نیرویی روی دیسک ها اعمال می شود که دیسک های ستون فقرات این نیروها را جذب می کنند و به بدن ما کمک می کنند تا در تعادل و حرکت قرار گیرد. اما با پیشرفت سن، نیرو، مقاومت و قدرت جذب دیسک کاهش می یابد.

عوامل تاثیرگذار در بروز دیسک گردن:

  •    در اثر فشار وارده حرکات شدید
  •    تصادف، سقوط و ضربه
  •    حمل نادرست بار سنگین با زاویه اشتباه بدن
  •   گرم نگه نداشتن گردن در هوای سرد،
  •  موقعیت نامناسب برای گردن هنگام کارکردن، نشستن، خوابیدن نامناسب
  •    استرس و خستگی
  •  افرادی که به صورت ژنتیکی گردن بلندتری دارند بیشتر در معرض خطر هستند
  •    عدم تحرک و ورزش نکردن
  •    بالا رفتن سن

علائم دیسک گردن چگونه است:

وقتی درد از یک طرف گردن شروع شود و در امتداد بازوها گسترش یابد از علائم اصلی دیسک گردن است. این درد باعث بی حسی می شود و به سمت نوک انگشتان امتداد می یابد. بازویی که درد در آن رخ می دهد ، ضعیف شده و قدرت خود را از دست می دهد. افرادی که به دیسک گردن مبتلا هستند در نگه داشتن یک شیء در دست و راه رفتن مشکل دارند. سرگیجه همراه با این درد و بی حسی ، وزوز گوش نیز می تواند از دیگر علائم دیسک گردن باشد.

رعایت های لازم در بیماری دیسک گردن:

برای مدت طولانی در یک موقعیت ننشینید و هر چهل و پنج دقیقه موقعیت خود را تغییر دهید.

خوابیدن به پهلو و استفاده از بالش دیسک گردن توصیه می شود.

کتاب خواندن، نگاه کردن به موبایل و تبلت در یک پوزیشن ثابت برای گردن مضر است.

شخصی که دیسک گردن دارد نباید به طور ناگهانی جا به جا شود. کاهش استرس و برنامه ورزشی منظم از جمله اقداماتی است که می توان در جهت بهبود انجام داد.

اسپوندیلوز یا آرتروز گردن چگونه تشخیص داده می شود؟

۱- برای تشخیص آرتروز گردن ابتدا باید به پزشک مراجعه نمایید و با توضیح شرح حال خود زمان بیماری شما تا حدودی مشخص می شود. اگر بیماری زمینه ای دیگری دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

۲- در هنگام معاینه پزشک به نحوه راه رفتن، قدرت عضلانی دست ها و پاها ، احتمال وجود لاغر شدن عضلات دستها و پا دقت می کند و نیز با زدن چکش بر روی تاندون هایی که از روی مفاصل زانو و آرنج عبور می کنند، رفلکس های تاندونی بیمار را بررسی می کند به این ترتیب معاینه بیمار را کامل می شود.

۳- استفاده از روش هایی مانند تصویربرداری، سی تی اسکن (CT) و ام آر آی (MRI) می تواند در تشخیص بیماری موثر باشد.  روش نخاع‌ نگاری یا میلوگرام ‏‎(Myelogram)‎‏ یک روش عکسبرداری توسط اشعه X از کانال نخاعی بعد از تزریق یک ‏ماده حاجب به داخل فضاهای مایع مغزی نخاعی مجاور است.

موارد منع اوزون تراپی:

  • زنان باردار و شیرده
  • کودکان (افراد زیر 18 سال)
  • افراد مبتلا به پرکاری تیروئید
  • ترومبوسیتوپنی و بی‌ ثباتی قلبی عروقی
  • مصرف مهارکننده ‌های آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین در بیماران

عوامل خطر برای اسپوندیلوز یا آرتروز گردن چیست؟

۱- از عوامل اصلی پیدایش آرتروز گردن کهولت سن است. در اکثر افراد بالای ۵۵ سال، دیسک های بین مهره ای خاصیت اسفنجی خود را از دست می دهند و دیگر نمی توانند ضربه ها را خنثی کنند. با ضخیم شدن استخوان ها و رباط ها، در فضای داخل کانال نخاعی برجسته می شود.

۲- شغل و نحوه زندگی در بروز بیماری تاثیر دارد. استرس هایی که فرد به گردن خود وارد می کند، ممکن است در هنگام پیری به صورت آرتروز پیشرفته گردن بروز کند. کسانی که در شغل آنها مرتب گردنشان در یک وضعیت باقی می ماند بیشتر دچار آرتروز گردن می شوند. مانند کسانی که ساعت ها در پشت مانیتور کامپیوتر کار می کنند و یا کسانی که به دلایل شغلشان مجبورند مدت ها به صفحات موبایل نگاه کنند.

۳- ورزش های سنگین مانند ژیمناستیک، کشتی می تواند باعث بروز آرتروز گردن شود.

۴- یکی از دیگر از عوامل پیدایش آرتروز آسیب های ناشی از تصادف ها و ضربه هایی است که قبلاً به گردن شخص وارد شده است.

۵- کم تحرکی و عدم انجام حرکات ورزشی می تواند باعث بروز آرتروز گردن گردد.

فرق بین آرتروز گردن با دیسک گردن چیست؟

وقتی به مرور زمان مفاصل و دیسک ها بر اثر استفاده زیاد فرسوده یا ملتهب می شوند دیسک گردن به وجود می آید و موجب آرتروز گردن می شود. آرتروز ساییدگی و فرسودگی کلی مفاصل می باشد که منجر به تحلیل رفتن دیسک ها و مفاصل می شود. این دو شرایط ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما ناشی از عوامل مختلفی هستند و آرتروز گردن با دیسک گردن پیامد های متفاوتی دارند که نیاز به درمان های متفاوتی دارند.

اوزون تراپی برای درد گردن:

اگر شما هم مبتلا به گردن درد ناشی از آرتروز گردن و یا بیرون زدگی دیسک گردن هستید نگران نباشید. فقط کافی است تا دیر نشده برای درمان درد خود با روش اوزون تراپی اقدام نمایید. در کلینیک دکتر بحرانی با توجه به شرایط شما اوزون تراپی تخصصی انجام می شود و شما برای همیشه از درد گردن خود رهایی پیدا خواهید کرد. برای تعیین وقت مشاوره و ویزیت توسط دکتر بحرانی با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

کویل آلومینیوم

۵ بازديد

کویل آلومینیوم

 

کویل آلومینیوم

کویل آلومینیوم یکی از پر کاربرد ترین ورق ها در صنایع مختلف از جمله ورق کاری است.شرکت آلومینیوم آگرین، یکی از بزرگ ترین  تولید کنندگان ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت و انواع شیت آلومینیوم در کل کشور است.
شرکت آگرین با در اختیار داشتن ماشین آلات پیشرفته و نیروی انسانی آموزش دیده در این زمینه ، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار آلومینیوم را در اختیار بگیرد.
کویل های آلومینیومی در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید و عرضه می شوند.ورق آلومینیوم به دو حالت با پوشش پلی کرافت و بدون پوشش پلی کرافت تولید و عرضه می شود.

 کویل آلومینیوم چیست؟

کویل آلومینیوم دارای آلیاژی است که شکل گیری خوبی داشته و از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است.
هم چنین جوشکاری و مقاومت متوسطی برای ساخت مخزن روغن هواپیما داشته و می توان از آن برای ساخت لوله روغن و همین طور وسایل حمل و نقل، قطعات فلزی کشتی، لامپ استنت و پرچ، محصولات فلزی، محفظه الکتریکی استفاده نمود.
این کویل ها بر خلاف ورق های مسطح، یک کویل یک قطعه سیم پیچ از مواد آلومینیومی است. هسته این استوانه توخالی بوده و روی آن مواد سیم پیچ زخم می شود.به این صورت که ابتدا قطر داخلی خود سیم پیچ را تشکیل می دهد. سپس بسته به نوع کاربردی که کویل ها دارند، آن ها را با گرما، بدون گرما، روکش شده با الماس یا آج، یا از پیش رنگ شده، تهیه می نمایند.

کویل آلومینیوم

کویل آلومینیوم چیست؟

کویل آلومینیوم چه کاربردی دارد؟

از کویل ها در صنایع مختلفی استفاده می شود. از جمله صنعت های مهمی می توان به ساخت و ساز، الکترونیک، خودرو، داروسازی، خدمات غذایی، ساخت، حمل و نقل نام برد.
هم چنین کلیه صنایعی که به کویل های ساخته شده از این فلز متکی هستند. لازم به ذکر است که آلومینیوم به طور کلی از بسیاری از ماده ها برتر بوده و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد.
در واقع آلومینیوم یک سوم سبک تر از فولاد است و همین طور خاصیت هدایت حرارتی بالایی را دارا می باشد. هم چنین یک متخصص بدون مقاومت زیادی می تواند آن را به راحتی شکل دهد.

مشخصات ابعادی ورق آلومینیوم:

با توجه به استاندارد های این محصول، کویل های آلومینیومی با عرض ۱۰۰۰ میلی متر و ۱۲۵۰ میلی متر قابل ارائه است. ارتفاع کویل آلومینیوم با توجه به تناژ آن از یک متر تا یک متر و شصت سانتی متر متغیر است .
تناژ تولیدی عموما از ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلو گرم و متناسب با سفارش مشتری است. استاندارد های معروف و پر کاربرد در زمینه ورق آلومینیوم، و کویل آلومینیوم، ASTM B 209M و BS 1470 i هستند.

ضخامت های کویل آلومینیوم :

کویل های این فلز با ضخامت ۰.۲ تا ۱.۲۵ میلی متر تولید می شوند.
۰.۲ – ۰.۲۵ – ۰.۳ – ۰.۴ – ۰.۵ – ۰.۶ – ۰.۷ – ۰.۸ – ۰.۹ – ۱ – ۱.۲۵ میلی متر.

ورق آلومینیوم برش خورده ( شیت یا برگ):
هم چنین ورق آلومینیوم به صورت شیت (برش ۱*۲ متر و ۲.۵*۱.۲۵ متری) موجود است. ضخامت ورق آلومینیوم به صورت برگ های ۲ متر مربعی و ۳.۱۲۵ متر مربعی بدین صورت است:
۰.۳ – ۰.۴ – ۰.۵ – ۰.۶ – ۰.۷ – ۰.۸ – ۰.۹ – ۱ – ۱.۲۵ – ۱.۵ – ۲ – ۳ – ۴ – ۵ میلی متر.
علاوه بر این ، ما مجموعه کاملی از خدمات کویل آلومینیوم را ارائه می دهیم که شامل رنگ ، برش ، طول برش و غیره است.

چه کویل ها / ورق هایی را می توان ارائه داد؟

آلیاژ های قابل ارائه : ۱۰۵۰، ۱۰۶۰، ۱۱۰۰،۱۲۰۰، ۳۰۰۳، ۳۱۰۵، ۵۰۵۲
سختی: H12 / H14 / H16 / H18  / O
زمان تحویل:  بازه زمانی تحویل کالا، با توجه به تناژ ، آلیاژ آلومینیوم و شکل ظاهری متغیر است.
این بازه برای ورق هایی که به صورت آماده در انبار موجود است و نیاز به عملیات خاصی ندارد یک روز است.
برای ورق آلومینیوم برش خورده و کویل آلومینیوم استاندارد نیز چنین است.
زمان تحویل ورق های آلیاژی بین ۲۰ تا ۳۰ روز کاری متغیر است.
بسته بندی: روی پالت چوبی و پالت فلزی استاندارد .

کویل آلومینیومی آلیاژی

از کویل آلیاژی به طرز گسترده ای در دکوراسیون، بسته بندی، ساخت، حمل و نقل، الکترونیکی، حمل و نقل هوایی، پرواز فضایی، اسلحه و سایر مناطق استفاده می شود.
کویل آلیاژ در زمینه هوافضا برای ساخت هواپیما، قاب بدنه، خرپا، روتور، پروانه، مخزن سوخت، صفحه دیواری و بند بند دنده فرود و حلقه جعل موشک، صفحه دیواری فضاپیما و… مورد استفاده قرار می گیرد.
از این محصول در صنعت حمل و نقل برای ساخت، وسیله نقلیه مترو، قطار راه آهن از جنس ساختار بدنه خودرو با سرعت بالا، درب اتومبیل و ویندوز، قفسه، قطعات موتور خودرو، تهویه هوا، رادیاتور، پانل ها، توپی چرخ و مواد کشتی، استفاده می شود.
برای دریافت قیمت روز ورق و کویل آلومینیوم با کارشناسان شرکت آلومینیوم آگرین تماس بگیرید.

کویل آلومینیوم

کویل آلومینیوم آلیاژی

چاپ کویل آلومینیوم آلیاژی:

چاپ کویل این فلز، به طور معمول برای نسخه PS مورد استفاده قرار می گیرد. نسخه PS پایه آلومینیوم نوعی از مواد جدید است.
چاپ برای ساخت خودکار صفحه و چاپ، دکوراسیون معماری با آلیاژ کویل به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، عملکرد جوشکاری، ساخت درها و پنجره ها، سقف، سطح تزیینی، مواردی هستند که از چاپ کویل استفاده می کنند.

کویل آلومینیوم چیست؟

۵ بازديد

کویل آلومینیوم

 

کویل آلومینیوم چیست؟

کاربرد های کویل آلومینیوم چیست؟ کویل های آلومینیوم، طی فرآیند نورد گرم در کارخانه تولید می شوند. در این فرآیند، شمش آلومینیوم باید از میان غلتک های بسیار سنگین که وزنی در حدود ۲۰ تن دارند، عبور کنند تا طول آن ها افزایش یابد.
در ابتدا، شمش آلومینیوم طبق فرآیند نورد گرم، در درجه حرارت های بسیار بالا، گرم شده و طی یک سری حرکت های رفت و برگشتی، ضخامت آن کاهش می یابد. تختال آلومینیوم پس از سرد شدن، استحکام بالایی دارد.

توضیحی بیش تر در مورد کویل آلومینیوم:

از طرف دیگر، به منظور افزایش مقاومت (مقاومت ظاهری – مقاومت خوردگی) متریال تولید شده، درصدی از عناصر به خط تولید اضافه می شود.
برای حذف تنش های احتمالی در حین انجام فرآیند، لازم است آلومینیوم در هنگام گذر از مرحله نورد گرم، به مقدار کافی کشیده شود.
محصول نهایی خنک و به شکل ورق و یا رول، پیچیده شده و روانه بازار می گردد.
نورد سرد، آخرین مرحله برای تولید برخی از ورق های آلومینیومی است.اما به طور کلی، بیش تر ورق های آلومینیومی تحت فرآیند صنعتی نورد گرم تولید می شود. کویل آلومینیوم آلیاژی دارای عملکرد شکل گیری خوبی، مقاومت در برابر خوردگی است.
دارا بودن قابلیت جوشکاری و مقاومت متوسط مکانیکی باعث شده است که برای ساخت مخزن روغن هواپیما، لوله روغن و هم چنین وسایل حمل و نقل، قطعات فلزی کشتی، از کویل آلومینیوم استفاده می‌شود.

کویل آلومینیوم

توضیحاتی در مورد کویل آلومینیوم

موارد مصرف کویل آلومینیوم:

کویل آلومینیومی آلیاژی به طور گسترده ‌ای در دکوراسیون، بسته بندی، ساخت، حمل و نقل، الکترونیکی،حمل و نقل هوایی، پرواز فضایی، اسلحه سازی و سایر مناطق مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
کویل آلومینیوم آلیاژی در صنایع هوافضا، برای ساختن پوست هواپیما، قاب بدنه، خرپا، روتور، پروانه، مخزن سوخت، صفحه دیواری و بند بند دنده فرود و حلقه جعل موشک، صفحه دیواری فضاپیما و غیره استفاده می ‌شود.
کویل آلومینیومی آلیاژی در حمل و نقل، خودرو، مترو، راه آهن تهویه هوا، رادیاتور، پانل ‌ها، توپی چرخ و کشتی سازی استفاده می ‌شود.
چاپ کویل آلومینیوم که عمدتاً برای نسخه PS استفاده می‌ شود، نسخه PS پایه آلومینیوم نوعی از مواد جدید است، چاپ برای ساخت خودکار صفحه و چاپ.

آنادایز

ورق های آلومینیوم از جمله‌ فلزاتی به شمار می آیند که دارای اکسید سخت می باشند. این مسئله به معنای این است که اکسید آلومینیوم دارای مقاومت فیزیکی بالا تری نسبت به آلومینیوم در برابر خش خوردگی می باشد.
همن طور مقاومت شیمیایی بیش تر و بهتری در برابر خوردگی را دارا می باشد.
به همین خاطر برای بالا بردن مقاومت فیزیکی و شیمیایی ورق آلومینیوم، آن را آنادایز می کنند.
شما می توانید برای آنادایز کردن ورق آلومینیوم با مجموعه آلومینیوم آگرین در تماس باشید. توجه داشته باشید که آنادایز می تواند مقاومت آلومینیوم را تا حد چشم گیری افزایش دهد.

کویل آلومینیوم

از کویل آلومینیوم در چه مواردی استفاده می شود؟

انواع ورق آلومینیوم

ورق های آلومینیوم مانند سایر ورق های تولیدی، در انواع مختلف و گوناگون تولید و عرضه می گردند. این ورق ها را می توان در ابعاد مختلفی دسته بندی نمود.
به طور مثال در تولید، ورق آلومینیوم در دو حالت شید و رول به مشتری ارائه می شود.هم چنین از نظر طرح روی آن، بر اساس کاربرد در مدل های آجدار، ساده و امباس دسته بندی می شود. لازم به ذکر است که ورق های آلومینیوم را از نظر فرم می توان در دسته های ذوزنقه ای، کرکره ای و شادولاین، تقسیم بندی نمود.
امکان دارد که ورق های آلومینیوم بر اساس کاربردی که دارند، جهت تقویت نمودن برخی از خواص آن ها و یا زیبا تر کردنشان، آن ها را رنگ نموده و یا پوشش می دهند. که همین مسئله می تواند دسته بندی جدیدی را برای ورق های آلومینیوم رقم بزند. این نوع از دسته بندی ورق های آلومینیوم، آن ها را به دو دسته ورق آلومینیوم با پوشش پلی سرلین و ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت تقسیم بندی می کند.
توضیحی درباره ورق های آلومینیوم با پوشش پلی سرلین و پلی کرافت:
در ورق های آلومینیومی با پوشش پلی سرلین، جهت ایجاد عایق رطوبتی یک پوشش سه لایه ای از پلی اتیلن روی آن داده خواهد شد. در این صورت مقاومت آن ها در برابر خوردگی افزایش پیدا می کند.
این نوع از ورق های آلومینیوم بیش تر برای مخازنی که در شرایط رطوبتی و سوراخ شوندگی قرار دارند، بسیار مناسب می باشد. ورق های آلومینیوم با پوشش پلی کرافت، با لایه ای عایق گرم مانند پشم شیشه پوشانده می شوند. این نوع از عایق ها به دلیل داشتن نمک، در زمان نفوذ رطوبت، رسانا شده و خورده می شوند.
به همین خاطر از ورق پلی کرافت استفاده می شود تا رطوبت ورودی را به خود جذب کرده و مقاومت به خوردگی ورق ها را تا حد چشم گیری افزایش دهد.

نحوه سفارش کویل آلومینیوم:

در صورتی که تصمیم دارید کویل آلومینیوم را به عرض و طول کارآمد برای خود سفارش دهید، می توانید با مشاورین مجموعه آلومینیوم آگرین تماس گرفته و به راحتی سفارش خود را ثبت نمایید.

انواع قرنیز و کاربردهای آن را بشناسیم

۵ بازديد
راهنمای انتخاب قرنیز مناسب
 
از گذشته تا به حال، استفاده از انواع قرنیز برای تکمیل کردن دکوراسیون ساختمان مرسوم بوده است. این عنصر باعث ایجاد هارمونی رنگ و هماهنگی بین دیوار و کف می شود و نمایی زیبا به فضای داخلی ساختمان می دهد. قرنیز در جنس، مدل و رنگ های مختلفی در بازار موجود است که در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع قرنیز دکوراتیو آشنا کنیم. برای خرید قرنیز و یا خرید دیوارپوش ترمووال کلیک کنید.
 

قرنیز چیست؟
قزنیزهای دکوراتیو، پنل هایی هستند که در پایین ترین بخش دیوار و درست در قسمت برخورد با کف نصب می شوند که زیبایی ویژه ای به دکوراسیون فضای داخلی می دهد. استفاده از قرنیز، رنگبندی و نمای داخلی را تعدیل می کند و تنوع مدل و رنگ آن اجازه می دهد تا در هر سبک دکوراسیون از آن استفاده کنید.
 

معرفی انواع قرنیز:
همانطور که گفته شد، از قرنیز می توانید با توجه به سبک دکوراسیون، درتمام دکوراسیون های داخلی استفاده کنید. مواردی که شامل تفاوت انواع قرنیز می شود، شامل جنس، رنگ، ابعاد و مدل می باشد که به دلیل تنوع بالا در تمام این موارد، دست مشتری در انتخاب آن ها باز است. در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.
اگر قصد خرید قرنیز با قیمت مناسب و کیفیت بالا دارید، با مقالات ما در سایت آذین پلاست ایساتیس همراه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
قرنیزها برحسب مواد سازنده آنها انواع مختلفی دارند. از جمله:
  • پی وی سی PVC
  • ام دی اف MDF
  • چوبی
  • سنگی
  • پلی استایرن
 

معرفی قرنیز پی وی سی (PVC)
این نوع قرنیزها کاربرد گسترده ای دارند؛ شما میتوانید قرنیز پی وی سی را علاوه بر فضاهایی که کف لمینیت یا پارکت دارند، در فضاهایی با کف سرامیک و سنگی نیز استفاده کنید. از جمله ویژگی های قرنیز PVC می توان به نصب آسان و مقاومت بالا در برابر رطوبت نسبت به انواع سنگی و چوبی آن اشاره کرد. قرنیزهای پی وی سی با ارتفاع 10 سانتی متری و در بعضی برندها با ارتفاع 15 سانتی متر در بازار موجود هستند.
قرنیزهای با جنس پی وی سی در دو مدل تو پُر و دو تکه وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. مثلا قرنیز پی وی سی دو تکه بهترین انتخاب برای کسانی است که میخواهند کابل و سیم را از پشت آن رد کنند. همچنین قرنیز پی وی سی تو پر، استحکام و مقاومت بالایی دارد.
طرح های متنوع قرنیزهای پی وی سی و قابلیت اجرای طرح های متعدد روی آن ها، باعث تلفیق هنر و صنعت شده و نتیجه آن، زیبایی دکوراسیون فضای شماست. مثلا یکی از این طرح ها، ورساچه است. این طراحی بسیار قابل توجه قرار گرفته و مورد پسند افراد زیادی است که روی متریال پی وی سی اعمال می شود. همچنین طرح های دیگری نیز برای ارائه به مشتریان خوش سلیقه و مشتریان سخت پسند در بازار موجود است که بسیاری از آن ها را در رنگ های متنوع می توانید از سایت آذین پلاست ایساتیس خریداری نمایید. همچنین می توانید برای راهنمایی انتخاب انواع قرنیز مناسب دکوراسیون فضای شما، با مشاورین ما در آذین پلاست ایساتیس تماس بگیرید.
 

ویژگی های قرنیز ام دی اف (MDF)
از دیگر انواع قرنیز می توان به جنس ام دی اف آن اشاره  کرد که از زمان های قدیم تا به حال برای زیبایی دکوراسیون دیوارها و جلوگیری از آسیب به آن ها استفاده می شده. قرنیز های ام دی اف با طرح و رنگ مختلف و در ارتفاع ۷، ۹، ۱۰ و ۱۲ سانتی و همچنین در قطر ۸ تا ۱۶ میلی متری در بازار موجود است که تنوع آن برای هر فردی با هر سبک سلیقه مناسب است.
جالب است بدانید هر کدام از قطرهای فرنیز ام دی اف کاربرد ویژه ای دارد. مثلا قرنیز ام دی اف با قطر ۸ میلی متری برای فضاهایی با کف سنگ یا سرامیک مناسب است و قرنیز ام دی اف با قطر ۱۶ میلی متر در فضاهایی با کف پارکت و لمینیت کاربرد دارد.
 

قرنیز سنگی و کاربرد آن ها
از قرنیزهای سنگی باید در مکان هایی استفاده شود که پوشش کف آن ها از جنس سرامیک یا سنگ است. همچنین بهتر است رنگ قرنیز سنگی با توجه به رنگ پوشش کف و هماهنگ یا همرنگ با آن انتخاب شود.
با توجه به اینکه شیوه نصب هر کدام از انواع قرنیز متفاوت است، برای نصب قرنیز سنگی باید این نکته را درنظر بگیرید که قرنیز نباید خیلی از سطح دیوار بیرون بزند. زیرا مانع از نصب کمد دیواری شده و گرد و غبار زیادی میگیرد.
 

آشنایی با قرنیزهای چوبی و کاربرد آن ها
قرنیز چوبی برای فضاهایی که پوشش کف آن ها از جنس چوب، پارکت یا لمینیت است مناسب بوده و در کنار آن ها جلوه ی زیبا و شکیلی را ایجاد می کند. این مدل قرنیزها در ارتفاع ۷، ۹ و ۱۰ سانتی متری تولید می شوند.
 

قرنیز پلی استایرن Poly styrene
قرنیز پلاستیکی یا همان پلی استایرن از انواع قرنیز پی وی سی است که خصوصیات منحصر به فرد و ویژه ای دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
قرنیزهای پلی استایرن بسیار سبک هستند و به آسانی حمل می شوند. همچنین از مقاومت بالایی در برابر هر گونه خوردگی و پوسیدگی برخوردار هستند و در برابر فشار، کمترین تغییر شکل را دارند. این قرنیزها برخلاف قرنیزهای جنس ام دی اف فاقد ترکیبات آلی ناپایدار و فرمالدئید می باشد و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ایجاد قارچ دارد. قرنیز پلی استایرن آنتی باکتریال و قابل بازیافت است و سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. همچنین قابل شستشو هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند. این ویژگی باعث می شود که نصب آن ها بر روی دیواری که انحنا یا فرورفتگی دارد، آسان شود.
 
تنوع در جنس، طرح و رنگ های قرنیز، باعث می شود که شما گزینه های متنوعی برای انتخاب داشته باشید و به آسان ترین شکل ممکن انتخاب خود را انجام دهید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در شرکت آذین پلاست ایساتیس تماس بگیرید تا با توجه به سبک دکوراسیون و متریال به کار رفته در ساختمان، بهترین پیشنهاد و خدمات را خدمت شما مشتریان گرامی ارائه دهند.

عکاسی با دود رنگی | ایده و ژست

۵ بازديد

ایده ژست عکاسی با دود رنگی

بمب های دودزا محصولاتی از صنایع شیمیایی هستند که به طور ویژه توسط عکاسانی که می خواهند جلوه های گیرا در تصاویر ایجاد کنند، استفاده می شود. عکاسی با دود رنگی درسال 2019 بسیار محبوب شد و از آن زمان، عکاسان بیشتری از این آیتم در زمان های عکاسی خود استفاده می کنند. با این حال، عکاسی با دودزا یک کار چالش برانگیز است و شما باید مدتی را برای درک اصل آن اختصاص دهید. اگر می خواهید در این زمینه گام بردارید، مقاله آموزنده ما مطمئنا مفید خواهد بود.

 


چگونه در عکاسی از دود رنگی استفاده کنیم؟

بسیاری از پارامترها هستند که قبل از شروع عکاسی با بمب دود زا باید درنظر گرفته شوند. خرید دود رنگی مناسب، ژست های عکاسی با دود، شرایط لوکیشن عکاسی و… از جمله مواردی است که باید حتما مدتی قبل از روز عکاسی برای آن برنامه ریزی کنیم. همچنین بهتر است مدل عکاسی شما، ژست ها را ابتدا بدون دود تمرین کنند تا نتیجه بهتری بگیرید. در ادامه در این مورد توضیحاتی خواهیم داد.

 


برنامه ریزی برای عکاسی با دود رنگی

اولین و مهم ترین بخش عکسبرداری با دود رنگی، خرید دود رنگی مناسب فضا و ژست های شماست. اینکه بمب های دودزا را روی زمین نصب می کنید یا مدل شما آن ها را در دست می گیرند. یا اینکه چه رنگ دودی برای شما مناسب است. مثلا، بهتر است از دودزا هایی استفاده کنید که اصطلاحا سرد می سوزند. در دست داشتن این دودزاها در زمانی که در حال سوختن هستند، ایمن تر از انواع دیگر آن هاست که هنگام مشتعل شدن داغ می شوند.

در صورتی که بمب های دودزا را روی زمین نصب می کنید، پارامترهای مدت زمان سوختن و سهولت استفاده از آن نیز مهم تر می شود. ممکن است از دودزاهایی استفاده کنید که می توانند به طور همزمان از هر دو سر روشن شوند. با این حال، این ها انتخاب ضعیفی برای عکاسی با دودزای رنگی هستند. زیرا مدت زمان دوام دود آن ها، نصف گزینه های استاندارد است.

پیش بینی آب و هوا در عکاسی با دود رنگی نیز بسیار مهم است. اگر آب و هوای روز عکاسی را ندانید، ممکن است وقت خود را برای این کار هدر بدهید. این موضوع نقش مهمی در نتیجه کار خواهد داشت. برای ایجاد ظاهر سورئال و ملایم در تصاویر به باد احتیاج دارید که دود را تا حد امکان پخش کند. اگر در روز عکاسی بادی وجود نداشت، شما می توانید از پنکه برای ایجاد جلوه باد استفاده کنید. همچنین اگر به دود متراکم احتیاج دارید، باید در یک روز آرام عکاسی کنید.

پیش بینی بارش باران نیز بسیار مهم است. اگر از دود رنگی برای عکاسی در طبیعت و در فصل خشک استفاده می کنید، خطر آتش سوزی ناگهانی را نیز درنظر بگیرید.

 


ایده عکاسی با دود رنگی:

 

1. عکاسی پرتره با دود

با استفاده از دود رنگی برای عکاسی از افراد می توانید یک حالت خاص را برجسته کنید یا یک موضوع ویژه را بیان کنید. برای این منظور، عکاسی پرتره با دود رنگی انتخاب خوبی است.

عکاسی چهره با دود رنگی

عکاسی با دودرنگی برای چهره

 

 


2. عکاسی هالووین

عکاسی با دود رنگی برای سبک هالوین بسیار مناسب است. مدلی با لباس جادوگر یا موجودات ترسناک دیگری که با دود سبز احاطه شده اند، بسیار جذاب به نظر می رسد.

ایده عکس هالوین

عکس هالوین با دودرنگی

 


3. عکاسی در ساعات طلایی

نور برای هر ژانر عکاسی بسیار مهم است. برای اینکه ساعات زیادی را برای رفع نقص نور صرف نکنید، به قانون ساعت طلایی در عکاسی (یک ساعت قبل غروب یا یک ساعت بعد طلوع) پایبند باشید.

ایده ژست عکاسی با دود رنگی

عکاسی در غروب با دود رنگی

 


4. با رنگ ها بازی کنید

می توانید رنگ های همسان برای یک صحنه متعادل و چشم نواز یا رنگ های متضاد آن را استفاده کنید تا دود ظاهری مشخص تر و فانتزی تر ایجاد کند.

عکاسی با دود رنگی در طبیعت

ایده عکاسی با دود زای رنگی

 


5. پر کردن پس زمینه با Smoke Cloud

این تکنیک، به ثبت عکس هایی راز آلود کمک می کند. برای این کار، مدل باید دود را به پشت سر خود هدایت کرده و سپس چند قدم به جلو حرکت کند.

عکاسی با زمینه دود رنگی

عکس با پس زمینه دود رنگی

 


6. عکاسی از کودکان با دود رنگی

جلوه ی ایجاد شده توسط دود رنگی، می تواند سختی کار با کودکان را کمتر کند. نمای دود کودکان را به وجد آورده و پوزیشن های موردنظر شما را اجرا خواهند کرد.

عکاسی با دود رنگی برای کودکان

عکاسی با دودزای رنگی برای کودک

 


7. دود رنگی را در یک جای خاص قرار بدهید.

جلوه ای ایجاد کنید که انگار دود از داخل شیئی مشخص بیرون می آید.

ایده عکاسی جادویی با دود رنگی

جلوه جادویی در عکاسی دود رنگی

 


8. عکاسی با لباس های موضوعی

از مدل خود بخواهید با لباس کاراکترهای خاص ژست بگیرند. حتی می تواند با پوشاندن لباس پرنس و پرنسس به کودکان، و عکاسی در فضای دود رنگی از آن ها عکس بگیرید.

ژست عکاسی مرد عنکبوتی با دود رنگی

عکاسی با دودهای رنگی با لباس کاراکتر خاص

 


9. ایجاد ایده های نو برای عکاسی با دود

اگرچه مردم هنگام استفاده از بمب دودزا عمدتا روی پرتره تمرکز می کنند، اما می توانید ژست های خود را در گرفتن عکس های انتزاعی، مفهومی، مناظر و… امتحان کنید. هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد.

ژست خاص با دود رنگی

ژست خاص برای عکاسی با دود

 


10. عکاسی کریسمس با دود رنگی

با افزودن دود رنگی به عکس های خود، حال و هوای شادی را از تعطیلات زمستانی ابراز کنید.

ایده ژست عکاسی برای کریسمس

عکاسی با دودزا رنگی برای کریسمس

 


11. عکاسی در نزدیکی آب

انعکاس در آب، می توانند جذاببیت خاصی به عکس بدهد. یک سفر عاشقانه با قایق در نزدیک ترین دریاچه یا رودخانه ترتیب بدهید، و با استفاده از دود رنگی، عکس های منحصر به فرد بگیرید.

عکاسی کنار آب با دود رنگی

ژست عکاسی با دودزای رنگی در کنار دریا

 


12. عکاسی با دود رنگی در جنگل

اگر می خواهید یک قدم از رویکردها و تکنیک های رایج فاصله بگیرید، باید عکاسی با بمب دودزا در جنگل را حتما امتحان کنید. می توانید به جنگل بروید و با استفاده از دود، به عکس هایتان رمز و راز اضافه کنید. مناظر طبیعی با لمس دود رنگی کاملا چشم نواز و جذاب به نظر می رسند.

ژست عکاسی با دود در جنگل

ژست عکاسی با دود در جنگل

 

برای خرید عمده دود رنگی به سایت پارتی کالا مراجعه کنید.

آیا بمب دودزا برای تنفس ضرر دارد؟

۴ بازديد

امروزه عکاسی با بمب دود زا ترند شده و محبوبیت زیادی دارد. از دود رنگی در رویدادهای مختلف مانند عکاسی جشن عروسی استفاده می شود. اما اگر نکات ایمنی درمورد استفاده از بمب دوزا را رعایت نکنید، ممکن است بمب دودزا برای تنفس و سلامتی تاثیرات منفی به همراه داشته باشد که در این مقاله به آن می پردازیم.

 


تاریخچه بمب دودزا

همانطور که در بررسی مضرات دود رنگی برای محیط زیست گفته شد، ریشه بمب دود زا به قرن 10 برمی گردد. در چین، همراه وسایل انفجاری در مراسم های آتش بازی از بمب دود زا استفاده می کردند. با گذشت زمان، دودزا به بخشی از جنگ مدرن تبدیل شد. گرچه تعیین تاریخ دقیق آن دشوار است،  اما به طور قطع می توان گفت که نارنجک های دودزای دستی در طول جنگ جهانی دوم و احتمالا از مدتی قبل استفاده می شد.

 


چرا از بمب دودزا استفاده می کنیم؟

بمب های دودزا، بر خلاف سایر اشکال جنگ، عمدتا برای نبردهای غیر کشنده مانند مخفی کردن، عقب نشینی و علامت دادن به نزدیک شدن طراحی شده بودند. این وسیله اغلب در تمرین های نظامی و آتش نشانی، به عنوان تاریک کننده و پنهان کننده به کار می رود. بمب های دودزایی که در این موارد استفاده می شوند، می توانند دود شیمیایی ترکیبی حاوی کلرید روی، اکسید روی، هگزا کلرواتان و سایر مواد شیمیایی را پس از شعله ور شدن آزاد کند. استنشاق مدل جنگی بمب دودزا برای تنفس بسیار مضر بوده و می تواند باعث آسیب به راه هوایی و ریه شود.

امروزه بسیاری از بمب های دودزا در انواع رنگی و بی رنگ برای استفاده در عکاسی، جشن ها و حتی طبیعت گردی استفاده می شوند که دارای مواد سازنده متفاوت نسبت به دودزاهای نظامی و تمرینی است که به تبع، مضرات کمتری برای سلامتی دارند. شما می توانید در هنگام عکاسی و جشن های خود از بمب های دودزای رنگی ایمن که برای این کارها طراحی شده اند استفاده کنید اما توصیه می کنیم که تا حد امکان از استنشاق آن خودداری کنید. و آن ها را در فضای بسته به کار نبرید.

 

 

 


چرا بمب دودزا برای تنفس ضرر دارد؟

در تحقیقات بسیاری، مواد آتش زای تجاری مانند بمب های دودزا و شمع های رومی مورد آزمایش قرار گرفتند تا ببینند چگونه بر کیفیت هوا اثر می گذارند.محققین چند نکته را دریافتند:

دودهای مصنوعی، ذرات معلق (PM) که به عنوان آلودگی ذرات نیز شناخته می شوند را در جو تولید می کنن. این ذرات نوعی آلاینده هوا هستند که ترکیبی از ذرات جامع و قطرات مایع موجود در هواست. به طورخاص بمب های دود زا که به عنوان جایگزین ایمن تر نسبت به وسایل آتش بازی به بازار عرضه می شود، سطح بالایی از این ماده را نسبت به دیگر تجهیزات آتش بازی تولید می کند.

 

(PM) می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی مانند بیماری های تنفسی، قلبی و سرطان ریه شود. وقتی فردی PM را استنشاق می کند، ریه ها برای دفع این مواد باید بیشتر تلاش کنند؛ زیرا اگر این ذرات دفع نشوند، در ریه رسوب کرده و در مجراری تنفسی گیر می کنند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار می دهد که این اثرات بمب دودزا برای تنفس، کودکان را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های شدید قرار می دهد.

 


چگونه خطرات استفاده از بمب دودزا برای تنفس را مدیریت کنیم؟

به طور کلی اگر به شکل معقول از آن ها استفاده کنید، بمب های دود زا خطرناک نیستند. دودهای رنگی که در پارتی کالا به فروش می رسند معمولا غیر سمی هستند اما هرگز نباید دود آن ها را استنشاق کنید. همچنین اگر نکات ایمنی مربوط به استفاده از دود رنگی را رعایت کنید، خطرات احتمالی آن ها را به طرز چشمگیری کاهش خواهید داد. برخی نکات را در ادامه آورده ایم.

احتیاط:

  • هنگام استفاده از دود رنگی ضامن دار، حلقه را به سمت صورت و بدن خود نکشید. همیشه آن را از خود دور نگه دارید و هرگز مستقیما به سمت افراد نگیرید.

 

  • وقتی تولید دود متوقف می شود به این معنی نیست که همه چیز تمام شده است. این وسیله همچنان به تولید گرما ادامه می دهد. بنابراین برای اینکه مطمئن شوید، مقداری آب روی آن بریزید؛ سپس آن را در یک سطل یا ظرف فلزی قرار دهید.

 

  • بهتر است هنگام استفاده از هرگونه وسایل آتش بازی، همواره یک کپسول آتش نشانی و مقداری آب همراه داشته باشید.

 

  • هرگز دود را استنشاق نکنید زیرا تنفس مستقیم دودهای تولید شده توسط بمب دودزا برای تنفس ضرر دارند.

 

  • دودزا ها را به طور مناسب مخصوصا در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا از خرابی و اشتعال ناگهانی جلوگیری شود.

 

  • اگر نارنجک دودزا به هر دلیلی مسدود شود، می تواند جرقه بزند یا منفجر شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، آن را در یک سطل فلزی بیندازید و فاصله ی ایمن را از سطل رعایت کنید و دور بمانید.

 

  • از نگه داری دود رنگی در فضای مرطوب مانند زیرزمین خودداری کنید. رطوبت می تواند باعث خرابی در داخل دستگاه شود و ممکن است انفجار غیرمنتظره رخ دهد.

 

  • همواره بیماران تنفسی و افراد مبتلا به آسم را از دودهای ناشی از هرگونه بمب دودزا (حتی ایمن ترین آن ها) دور نگه دارید.

 

  • تحت هیچ شرایطی از آن ها در فضای بسته استفاده نکنید. زیرا مضرات بمب دودزا برای تنفس در فضای بسته افزایش پیدا می کند.

تفاوت لوازم یدکی اصلی و متفرقه برلیانس

۴ بازديد

پس‌ از خرید خودرو تهیه قطعات اصلی و لوازم یدکی آن از اهمیت زیادی برخوردار می‌ باشد. اگر قصد خرید لوازم یدکی برلیانس را دارید باید حتما در مورد کیفیت لوازم یدکی شناخت کاملی داشته باشید. این‌ که مجموعه ما تاکید می‌ کند حتما برای خودروی خود لوازم اصلی و باکیفیت را خریداری کنید، به این خاطر است که اگر قطعه موردنظر خراب شود می‌ تواند شما و خودرویتان را با چالش‌ های زیادی رو به‌ رو کند. در ادامه همراه ما باشید تا با تفاوت لوازم یدکی اصلی و متفرقه برلیانس آشنا شوید.

چرا باید لوازم یدکی اصلی بخریم؟

یکی از مواردی که باید حتما مورد نظر داشته باشید استفاده از لوازم یدکی اصلی برلیانس می‌ باشد. شما با این کار به سلامت خودروی خود کمک می‌ کنید و اگر قطعه‌ ای در خودرو آسیب ببیند دیگر اختلالی در روند کاری دیگر قطعات ایجاد نخواهد کرد. با توجه به تحقیقاتی که انجام‌ شده است، قطعات اصلی از کیفیت بالاتر و راندمان بیشتری نسبت‌ به لوازم افتر مارکت برلیانس دارا می‌ باشند.

تفاوت لوازم یدکی اصلی و متفرقه برلیانس

تفاوت لوازم یدکی اصلی و متفرقه برلیانس

تفاوت لوازم یدکی برلیانس اصلی و افتر مارکت چیست؟

بسیاری از قطعات خودروها در برخی کشورهای آسیای شرقی مثل چین و تایوان و غیره توسط شرکت‌ های افتر مارکت تولید می‌ شوند. ممکن است در ظاهر این قطعات هیچ تفاوتی با نمونه اصلی لوازم‌ یدکی نداشته باشند اما از نظر کیفی تفاوت‌ های بسیار زیادی با لوازم یدکی اصلی دارند. این تفاوتی که می‌ گوییم به‌ معنای بی‌ کیفیت بودن کالا نیست حتی در برخی موارد کیفیت افتر مارکت بهتر از قطعات اصلی نیز می‌ باشد.

کیفیت لحیم‌ کاری، سیم‌ کشی و استاندارد بودن شیوه ساخت لوازم یدکی دلیل اصلی می‌ باشد که قطعه اصلی را به افتر مارکت ترجیح دهیم.

تفاوت لوازم بدنه متفرقه و اصلی برلیان چیست؟

اخیراً شاهد روی کار آمدن شرکت‌ های مختلف در زمینه ساخت لوازم یدکی برلیانس هستیم. این قطعات، لوازم بدنه خودرو را نیز شامل می‌ شوند که کیفیت متریال آن‌ ها بسیار پایین بوده و خرید آن‌ ها اصلا توصیه نمی‌ شود. در صورتی‌ که اگر شما یک لوازم اصلی را خریداری کنید تا سال‌ های طولانی برای شما کارکرد و کیفیت آن را حتی با یک نگاه متوجه خواهید شد.

لوازم یدکی اصلی برلیانس را از کجا بخریم؟

برخی افراد فکر می‌ کنند اگر به تعمیرگاه‌ های مربوط به برلیانس مراجعه کنند بهترین سرویس و لوازم را دریافت خواهند کرد. اما این یک باور به‌ شدت اشتباه بوده که در میان همه مردم جا افتاده‌ است. توجه داشته باشید که قطعات تعویض شده در تعمیرگاه خودرو دارای کیفیت لازم نیستند و یا توسط شرکت‌ های متفرقه ارائه شده‌ اند. در نتیجه از عمر کوتاه‌ تری نسبت‌ به لوازم یدکی اصلی برخوردار بوده و حتی کیفیت بسیار پایین‌ تری را دارا می‌ باشند.

 

امروزه وجود اینترنت باعث شده‌ است که شما بتوانید به‌ راحتی با کمی جستجو توانایی لازم برای تشخیص قطعات اصلی از تقلبی را به دست آورید. حالا ممکن است بتوانید از نشانه‌ هایی بر روی بسته‌ بندی، لیبل های اصلی، کیفیت تولید و غیره قطعات اصلی را از متفرقه تشخیص دهید.

در مورد هزینه نگهداری خودروهای برلیانس بیشتر بدانید!

از ابتدا که خودروهای برلیانس وارد بازار شدند خدمات پس‌ از فروش خوبی نداشتند و حتی به‌ سختی قطعات یدکی آن‌ ها یافت می‌ شد اما امروزه و با گذشت زمان و به خاطر استقبال مشتریان کیفیت خدمات بهبود یافته‌ است. در واقع وقتی خودرو لیانس کراس وارد بازار شد با چنین مشکلاتی مواجه نبود و خریداران به‌ راحتی و با اطمینان کامل به سراغ خرید برلیانس کراس می‌ رفتند. در حال حاضر نیز تمامی لوازم یدکی برلیانس به‌ راحتی در بازار یافت می‌ شوند و اصلا لازم نیست شما زمان زیادی را برای پیدا کردن آن‌ ها صرف کنید. 

تفاوت لوازم یدکی اصلی و متفرقه برلیانس

لوازم یدکی برلیانس

طول عمر لوازم یدکی برلیانس چقدر است؟

توجه داشته باشید که در هر خودرویی به‌ خصوص برلیانس عمر لوازم‌ یدکی ارتباط مستقیمی با کیفیت و اصل بودن آن قطعه دارد. البته لازم به ذکر است که لوازم یدکی و قطعات برلیانس به‌ خاطر کیفیت مناسبی که دارند در مقایسه با سایر خودروهای مشابه و هم‌ رده های ایرانی کیفیت بالاتری داشته و به‌ همین خاطر قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. زیرا در ساخت این قطعات از متریال مرغوب استفاده شده‌ است. بنابراین دیرتر خراب‌ شده و عمر طولانی‌ تری دارند. ولی لوازم یدکی تقلبی و متفرقه به‌ خاطر آن که از استانداردهای لازم استفاده نکرده‌ اند و در ساخت آن‌ ها متریال مرغوبی استفاده‌ نشده است، زودتر از حد معمول خراب‌ شده و طول عمر کمتری دارند.

در آخر

مجموعه آسا یدک توانسته‌ است با ارائه لوازم یدکی اصلی برلیانس با مناسب‌ ترین قیمت و بهترین کیفیت رضایت مشتریان خود را کسب نماید. شما می‌ توانید برای خرید لوازم یدکی خودروی خود از طریق همین سایت به‌ صورت آنلاین سفارشتان را ثبت نمایید و آن‌ را در محل تحویل بگیرید.

کاربرد قطعه BCM یا سیستم کنترل مرکزی در برلیانس

۴ بازديد

قطعه‌ بی‌ سی ام یکی از قطعاتی است که در خودرو برلیانس بکار می‌ رود. قطعه BCM همان سیستم خدمات دهنده باهوش می باشد که در واقع به‌ عنوان یک مرکز پشتیبانی سیستم‌ های الکترونیکی و الکتریکال اتومبیل برلیانس شناخته می‌ شود. این سیستم با توجه به توانایی‌ هایی که دارد (از جمله سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری) می‌ تواند به شکل کامل سیستم‌ های فوق را کنترل و مدیریت کند. راه‌ اندازی توسط این سیستم مربوط به ایمنی خودرو می‌ باشد. این قطعه دارای ۳ مزیت است که در ادامه آن‌ ها را بررسی خواهیم کرد. اگر علاقه دارید در مورد کاربرد قطعه BCM یا سیستم کنترل مرکزی در برلیانس اطلاعات لازم را کسب کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

مزیت‌های قطعه BCM

با توجه به این‌ که عملیات راه‌ اندازی و کنترل سیستم‌ های خودروی برلیانس به واسطه یک قطعه کامپیوتری صورت می‌ گیرد، اجزای الکتریکی دیگر در خودرو می‌ توانند بسیار دقیق‌ تر و منظم‌ تر وظیفه خود را انجام دهد. در واقع به‌ خاطر وجود هوش مصنوعی در قطعه بی س ام در شرایط بحرانی و خواست موارد ایمنی ویژه‌ ای در این سیستم پیش‌ بینی شده‌ است که در صورت لزوم می‌ تواند کاربرد داشته باشد. بی‌ سی ام مزیت دیگری هم دارد که باعث کاهش سیم‌ کشی در خودرو می‌ باشد.

برای مثال وقتی سیستم بی‌ سی ام بخواهد برف‌ پاک‌ کن ها را از کار بیندازد، اول بررسی می‌ شود که تیغه‌ های برف‌ پاک‌ کن در پایین‌ ترین سطح خود قرار داشته باشند و سپس اعمال می‌ شود و آن‌ ها را قفل می‌کند. یا مثلاً گرمکن شیشه عقب را در نظر بگیرید، وقتی دکمه گرمکن شیشه عقب را می‌ زنیم، قطعه BCM با استفاده از هوش مصنوعی زمان مورد نیاز برای راه‌ اندازی این بخش را محاسبه کرده و در زمان مقرر آن را فعال می‌ نماید. تمامی این موارد از این واحد کنترل دستور گرفته و به‌ راحتی اداره می‌ شوند و راننده را از کارکرد صحیح و دور از خطر سیستم خودروی خود مطمئن می‌ کند.

لازم به ذکر است که در سری‌ های ۲۰۰ و ۳۰۰ به بعد خودروهای برلیانس، قطعه BCM یکی از ECU در داخل زیر صندلی راننده قرار گرفته‌ است. به‌ طور کلی این عنصر از اول در مدل مالتی پلکس طراحی می‌ شود.

کاربرد قطعه BCM یا سیستم کنترل مرکزی در برلیانس

قطعه BCM در برلیانس

سوکت های BCM 

چهار سوکت در این بخش وجود دارند که عبارت‌ اند از:

  • سوکت ۱۵ پایه مشکی رنگ ۱۵W BK (در خودرو واجد شیشه بالابر برقی)
  • سوکت ۱۵ پایه سفید رنگ ۱۵W WI
  • سوکت ۴۰ پایه مشکی رنگ ۴۰W BK
  • سوکت ۱۸ پایه سفید رنگ ۱۸W WI

قسمت‌ های اصلی BCM

  • قسمت A: قسمت A در واقع بخش ورودی سیستم می‌باشد و مرکز الکترونیک واحد مرکزی را تشکیل می‌ دهد.
  • قسمت B: این بخش نیز مربوط به قدرت و یا خروجی واحد مرکزی می‌ باشد.
  • قسمت C: بخش C فیوزهای حفاظتی را شامل می‌ شود که در سر راه خروجی‌ های یونیت مرکزی به قسمت های مصرف‌ کننده برای حفاظت از یونیت‌ های مرکزی قرار می‌ گیرد.

 

قسمت A

قسمت ای در بی‌سی ام به پایه‌های ورودی سوکت ها متصل می‌شود. در واقع این قسمت، بخش هوشمند سیستم به شمار می‌ رود و نقش یک کامپیوتر کوچک را ایفا می‌ کند که این کامپیوتر دارای CPU شانزده بیتی، I/O ، حافظه ROM و RAM بوده و حتی از همه این ها مهم‌ تر نرم‌ افزاری است که به کمک آن می‌توان ویژگی‌ها را تغییر داد. به‌ صورت پیش‌ فرض کارخانه برلیانس در هنگام تولید خودرو این نرم‌ افزار را بر روی حافظه BCM قرار می‌ دهد. به کمک این نرم‌ افزار عملکرد صحیح سیستم الکتریکی خودرو کنترل می‌ شود.

مثلاً وقتی امکان شیشه عقب در خودروهای برلیانس روشن می‌ شود و یا فشار دادن دکمه شیشه بالا بر در این حالت نرم‌ افزار دستورات مهم و لازم به واسطه سنسورها به شکل الکتریکی به بخش موردنظر منتقل می‌ شود. توجه داشته باشید که در برخی از خودروهای پیشرفته دیگر نیز وقتی خودرو در حالت هشدار قرار می‌ گیرد، برق خودروها را قطع می‌ کند.

قسمت B 

در قسمت B از قطعه بی‌ سی ام یک مدار جریان بالا یا مدار قدرت به‌ همراه یک مجموعه رله وجود دارد. این بخش جایگزین جعبه رله‌ ها و رله‌ های پراکنده بوده که در همه انواع خودروهای برلیانس موجود می‌ باشد.

قسمت C

در قسمت C یکسری فیوزهای حفاظتی موجود هستند. از نظر شکل ظاهری این فیوزها شبیه یکدیگر بوده ولی از لحاظ آمپر و رنگ متفاوتند. همچنین محل جای‌ گذاری و تعداد فیوزها بر اساس آپشن با یکدیگر تفاوت دارد‌. در هر صورت فیوزهای ۱۵ آمپری به رنگ آبی، فیوزهای ۲۰ آمپری به رنگ زرد، فیوزهای ۳۰ آمپری به رنگ سبز، فیوزهای ۴۰ آمپری به رنگ نارنجی هستند. بخش C نیز درست مانند قسمت B به‌ صورت خارجی در روی جعبه‌ های کنار BCM و دیگری در کنار FCM قرار می‌ گیرند.

کاربرد قطعه BCM یا سیستم کنترل مرکزی در برلیانس
سیستم کنترل مرکزی در برلیانس

وظایف قطعه BCM یا سیستم کنترل مرکزی در برلیانس

همان‌ طور که احتمالاً تا الان متوجه شده‌ اید این قطعه وظیفه کنترل بخش‌های مختلف خودرو را برعهده دارد که برخی از آن‌ ها را در ادامه ذکر می‌ کنیم:

  • مجموعه چراغ و راهنما؛
  • مجموعه برف‌ پاک‌ کن و کار آن؛
  • مجموعه شیشه بالابر؛
  • ریموت کیلس خودرو.

در آخر

شما می‌ توانید لوازم یدکی برلیانس را به‌ صورت آنلاین از سایت آسا یدک خریداری نمایید. همچنین اگر تجربه خرید از این سایت را دارید می‌ توانید تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.